آفتاب

پوتین برای نخستین بار از زمان بحران اوکراین با رهبران غرب ملاقات خواهد کرد

پوتین برای نخستین بار از زمان بحران اوکراین با رهبران غرب ملاقات خواهد کرد

سفیر روسیه در پاریس روز پنجشنبه اعلام کرد : ولادیمیر پوتین با حضور خود در یک مراسم سالگرد جنگ جهانی دوم در فرانسه برای نخستین بار از زمان شروع بحران اوکراین با رهبران غرب ملاقات خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس ، باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در بین رهبرانی قرار دارند که در مراسم ششم ژوئن در نرماندی به مناسبت هفتادمین سالگرد فرود نیروهایی که موج جنگ به طرف آلمان نازی بازگرداندند شرکت خواهند کرد.

ˈ الکساندر اورلوف ˈ سفیر روسیه در پاریس پس از آن که رئیس جمهوری و وزیر دفاع فرانسه هردو از حضور پوتین در این مراسم استقبال کردند، تصمیم رییس جمهوری روسیه را برای شرکت در مراسم مورد تایید قرار داد.

فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه اظهار کرد: من به ولادیمیر پوتین به عنوان نماینده مردم روسیه گفتم که از حضورش در مراسم استقبال خواهد شد. ˈ

روابط مسکو با غرب از زمان سرنگونی رییس جمهوری طرفدار روسیه در اوکراین در ماه فوریه و واکنش روسیه به آن از طریق منضم ساختن شبه جزیره کریمه و تجمع نیرو در مرز شرقی این کشور ، سخت وخیم شد.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه امریکا تصریح کرد که با وجود اختلاف بر سر اوکراین ، مراسم یادبود جنگ جهانی قضیه متفاوتی است .

وی در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت : اختلاف فعلی ما بر سر اوکراین هرچه باشد ، این حقیقت را نمی توان کتمان کرد که امریکا ، انگلیس ، فرانسه و اتحاد جماهیر شوروی و بسیاری از کشورهای دیگر هفتاد سال پیش برای شکست نازیسم متحد شدند. ˈ

این سخنگو افزود : این یک پیروزی تاریخی بود و کسانی که برای برقراری صلح فداکاری کردند سزاوار احترام هستند.
کد N272008

وبگردی