آفتاب

حمص از عناصر مسلح سوری خالی شد

حمص از عناصر مسلح سوری خالی شد

تسنیم نوشت:

رسانه‌ای سوریه در پی خروج کامل افراد مسلح سوری از مناطق قدیمی حمص بر اساس توافقات اخیر آتش‌بس اعلام کردند که بخش قدیمی این شهر خالی از عناصر مسلح شد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تلویزیون دولتی سوریه، طبق توافقات انجام شده، افراد مسلح امروز به طور کامل از بخش قدیمی شهر حمص سوریه خارج شدند.
"طلال البرازی"، استاندار حمص گفت: روز گذشته 80 درصد از افراد مسلح سوری روز گذشته در چارچوب توافقات اخیر ارتش سوریه و عناصر مسلح، از مناطق قدیمی حمص خارج شدند و بقیه این افراد نیز امروز با نظارت ناظران بین المللی سازمان ملل خارج شدند.
همزمان با خروج نخستین گروه عناصر مسلح از بخش قدیمی حمص، مسیر منتهی به شهرهای "نبل" و "الزهراء" در حلب برای امداد رسانی به ساکنان این دو شهر شیعه نشین تحت محاصره باز شد.
مهم‌ترین بندهای توافقنامه آتش‌بس ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در حمص؛ خروج کامل افراد مسلح از حمص و تحویل شهر به ارتش، گروه‌های مسلح تنها اجازه خارج ساختن تسلیحات انفرادی را دارند، ایجاد گذرگاه امن برای ارسال کمک‌های دارویی به دو منطقه شیعه نشین نبل و الزهراء حلب است.
طبق شرایط توافق، شبه نظامیان با ماشین های صلیب سرخ سوریه منتقل می شوند که توسط کارکنان سازمان ملل متحد محافظت می شود وسپس آنها از اطراف شهر الوائر که محل استقرار تعداد زیادی از آوارگان شهر قدیمی حمص است منتقل خواهند شد.

5252

کد N271865

وبگردی