آفتاب

روزشمارانتخابات/چهرهای معروفی که به وزارت کشور رفتند/خاتمی:خداکند هاشمی بیاید

روزشمارانتخابات/چهرهای معروفی که به وزارت کشور رفتند/خاتمی:خداکند هاشمی بیاید

سال گذشته در این روز علی اکبر ولایتی پیش بینی کرد که مسئله هسته ای در دولت آینده حل می شود.

به گزارش خبرآنلاین ، ساعت 8 صبح روز سه شنبه 17 اردیبهشت ‌ماه با اعلام رسمی وزیر کشور پروسه ثبت‌نام انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری در وزارت کشور برای مدت پنج روز آغاز شد تا بر اساس اصل 115 قانون اساسی و ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری رجال مذهبی و سیاسی واجد شرایط برای ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش خبرآنلاین، در روز نخست ثبت‌نام‌ها 75 نفر داوطلب ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شدند که 5 نفر آن‌ها یعنی ،صادق واعظ زاده ، کامران باقری لنکرانی ، محمد سعیدی‌کیا ، حسن روحانی ، مصطفی کواکبیان از چهره‌های معروف بودند. حسن روحانی پس از انجام مراحل ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نشستی مطبوعاتی با سلام به مردم بزرگ ایران، گفت: امروز اولین قدم برای برداشتن بار سنگین مسئولیت اجرایی کشور را برداشتم.وی گفت: با همه توان، سابقه و آبرویم آمده‌ام تا با دولت تدبیر و امید و گفتمان نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق جامعه و تعامل سازنده با جهان، راستی و درستکاری را به مردم عرضه کنم.

همچنین حسن سبحانی نیز در روز دوم برای ثبت نام برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کرد.

طبق اعلام وزارت کشور تا پایان روز دوم ثبت نام از نامزدها 144 نفر برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند.

در روز 18 اردیبهشت سال گذشته سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه برای تامین امنیت67 هزار حوزه رأی گیری، ناجا آمادگی کامل داشته و تمام تلاش ما برپایی هرچه بهتر انتخابات است. گفت: انتخابات باید امن و آرام باشد تا مردم با اطمینان حضور پیدا کنند و نشاط سیاسی حکم فرما شود.

مصطفی کواکبیان که نامزد حزب مردمسالاری بود در جمع دانشجویان استان لرستان گفت که در صورتی که پیروز شود امر به معروف و نهی از منکر را احیا می کند. منوچهر متکی هم که از نامزدهای اصولگرا بود در اراک اعلام کرد که نامه من درخصوص مسایل اقتصادی خطاب به خانواده‌های ایرانی به زودی منتشر می‌شود.

علی اکبر ولایتی از دیگر کاندیداهای اصولگرا نیز در تبریز با یادآوری توانایی اش در سیاست خارجی و دیپلماسی پیش بینی کرد که مسئله هسته ای در دولت آینده حل شود.

محمدباقر قالیباف دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم که به کرج رفته بود گفت: من به عنوان یک باقیمانده از کاروان شهدا در بین شما حضور دارم و از این بابت خوشحالم.

در این روز عده ای از روزنامه نگاران به دیدار خاتمی رفتند و از او خواستند که در انتخابات شرکت کند. اما او در پاسخ گفت که خدا کند هاشمی بیاید. خاتمی گفت: مطالبه مردم لااقل بسیاری از آنان که به من دسترسی دارند این است که یا من یا جناب آقای هاشمی باید بیایید و مطمئن هستم که اگر همه بخواهیم و همه دستگاه ها کمک کنند آمدن هاشمی به معنی برد همه است و خدا کند چنین شود.

2929

 

 

 

کد N271755

وبگردی