آفتاب

شروط حزب الله برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان/سمیر جعجع لیاقت نامزدی ریاست جمهوری را ندارد

شروط حزب الله برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان/سمیر جعجع لیاقت نامزدی ریاست جمهوری را ندارد

عضو فراکسیون 8 مارس در پارلمان لبنان با بیان اینکه مسئول تأخیر در روند انتخاب رئیس جمهوری لبنان جریان 14 مارس است تاکید کرد که مردم سمیر جعجع را برای نامزدی ریاست جمهوری لایق نمی دانند

ب ه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع ، "سمیر جعجع" نامزد مورد حمایت 14 مارس در انتخابات ریاست جمهوری لبنان در دیدار با اسقف مارونی لبنان اعلام کرد که اگر اعضای 14 مارس نام شخص دیگری را به عنوان نامزد مورد حمایت خود  اعلام کنند از نامزدی انصراف خواهد داد.

وی در ادامه افزود: من نامزد تصادفی نیستم و از خلاء ریاست جمهوری در لبنان ترس دارم و آماده پذیرش هر پیشنهادی برای اجتناب از این خلاء هستم.

از سوی دیگر "نوار الساحلی" عضو فراکسیون وفا برای مقاومت لبنان و نماینده پارلمان این کشور اعلام کرد که حزب الله خواهان انتخاب هرچه سریعتر رئیس جمهور جدید در کشور است ولی گروه مقابل هم باید دست از اقدامات نادرست و وقت کشی در این زمینه بر دارد.

وی با اشاره به مخالفت مردمی با نامزدی سمیر جعجع گفت: حزب الله خواهان انتخاب یک رئیس جمهور قوی برای لبنان است و بر این امر پافشاری می کند اما مسئول اصلی این تاخیر و تعلیقی که در روند انتخاب رئیس جمهوری در لبنان به وجود آمده گروهی است که از مذاکره و گفتگو فرار می کند و همچنان بر حمایت از نامزد خاصی پافشاری میکند که اکثریت مردم لبنان وی را قبول ندارند و حتی وی را لایق نامزدی برای ریاست جمهوری نمی دانند.

به گزارش مهر نشست دیروز پارلمان لبنان، که سومین نشست متوالی این پارلمان طی سه هفته گذشته محسوب می شود برای انتخاب ریاست جمهوری لبنان به دلیل به غیبت نمایندگان پارلمان تشکیل نشد و به پنج شنبه هفته آینده موکول شد.

کد N271742

وبگردی