آفتاب
با تاکید بر این‌که «حرف آخر را باید رییس‌جمهور بزند»؛

پورابراهیمی: وحدت فرماندهی در عرصه اقتصادی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

پورابراهیمی: وحدت فرماندهی در عرصه اقتصادی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه غلبه بر مشکلات اقتصادی این است که رویکرد منسجم در بیان مواضع و اقدامات عملی در همه ارکان نظام ببینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، محمدرضا پورابراهیمی در همایش «هم‌اندیشی اقتصاد استان کرمان» در حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: حضور سه رکن اساسی مجلس، دولت و بخش خصوصی در توسعه استان و کشور دنبال می‌شود و در این راستا نخستین اقدام در استان کرمان در حال انجام است و حضور نمایندگان ارشد دولت در این نشست‌ها کمک بسیاری به باز کردن گره‌های اقتصادی کشور می‌کند.

وی با تشکر از اقدامات استاندار و اتاق بازرگانی استان کرمان افزود: آقای رزم حسینی تنها استانداری است که از بخش خصوصی این مسوولیت را گرفته و به دلیل تجربیات زیاد در حوزه اقتصادی، فعالیت های این حوزه در استان را روان می‌کند و این یک فرصت برای استان کرمان است. محدودیت‌های قانونی و اجرایی در استان و کشور داریم که نباید مانع حرکت توسعه‌ای شود و این نگاه بین ارکان اجرایی و بخش خصوصی در استان کرمان وجود دارد که باید از فرصت استفاده شود.

وی اظهار کرد: امروز در عرصه اقتصادی نیازمند اقدامات جدی هستیم و اگر همه ارکان نظام با هم همراهی کنند بر بخشی از مشکلات اقتصادی غالب می‌شویم و اگر همت‌مان را مضاعف کنیم بر همه مشکلات پیروز خواهیم شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه غلبه بر مشکلات این است که رویکرد منسجم در بیان مواضع و اقدامات عملی در همه ارکان نظام ببینیم. استنباط ما در مجلس این است که دولت باید یک بیان یکسان و انسجام واحد در مواضع اقتصادی داشته باشد. در حال حاضر بعضا مغایرت و اقدامات ناهماهنگ می‌بینیم و به عنوان مثال چند بیان مختلف درباره نرخ سود بانکی در دولت می‌بینیم.

وی با تاکید بر این‌که «حرف آخر را باید رییس‌جمهور بزند» ابراز عقیده کرد: فقدان وحدت فرماندهی در عرصه اقتصادی کشور مشهود است و باید اقدام جدی در این زمینه صورت بگیرد زیرا هزینه این عدم انسنجام را مردم می‌پردازند. وحدت فرماندهی در عرصه اقتصادی امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و تبیین استراتژی‌های میان مدت و بلند مدت اقتصادی اهمیت زیادی دارد که با وجود ظرفیت امروز و حضور نیروهای اقتصادی توانمند دولت باید تبدیل به برنامه و سیاست گذاری شود.

وی با تشکر از دولت در ورود به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به جد در نظام پیگیری می‌شود، اما نیازمند برنامه عملیاتی از سوی دولت است و درخواست ما این است که برنامه زمان‌بندی و عملیاتی اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف اعلام شود و ما در مجلس در زمینه تغییر مقررات و سایر مسائل همراهی می‌کنیم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش سود سپرده‌های بانکی و مسائل مطرح شده در روزهای اخیر افزود: افزایش سود سپرده‌های بانکی به شدت برای اقتصاد کشور و تولید خطرناک است. بانک مرکزی چه تصمیمی می‌خواهد بگیرد؟ امروز قطعا انتظار ما از دولت این است در عرصه برنامه‌های بلند مدت ابراز سیاست و جایگاه کند تا فعالان بخش خصوصی خود را با این سیاست‌ها همراه کنند.

وی اظهار کرد: امروز کشور نیاز به انسجام در گفتار و عمل دارد تا بتواند مشکلات اقتصادی را حل کند و ما چشم‌انداز اقتصاد کشور را مثبت می‌بینیم و وظیفه داریم هزینه اقتصاد کشور را حداقل ممکن برسانیم و این تعامل در بخش‌های مختلف وجود دارد.

وی گفت: در جلسات مختلف امروز اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، معاونین وزرا و مسوولان استان، جمع‌بندی این شد که موضوعات استانی و کشوری را در چند کارگروه دنبال کنیم و بحث موانع صادراتی، بخش‌های تولید، بانک ها و نرخ بهره از مسائل اصلی مطرح شده، بود. پیگیر این مصوبات و موضوعات در کمیسیون اقتصادی مجلس خواهیم بود و مسئله مهم، صندوق توسعه ملی است که گرفتار بروکراسی اداری شده که فرصت هزینه برای اقتصاد کشور ندارد. امیدواریم خروجی این همایش، اقدامات عملیاتی به ویژه اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار باشد و گره‌های مشکلات اقتصادی کشور را باز کند.

انتهای پیام

کد N271716

وبگردی