آفتاب
محسن رضایی:

استفاده از گروه های مختلف در دولت تدبیر و امید مثبت است

استفاده از گروه های مختلف در دولت تدبیر و امید مثبت است

باید همسو با شعار اعتدال و عقلانیت، زمینه استفاده از توان فكری و اجرایی همه ی گروه ها را فراهم كرد/ قم باید در این زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی پیشگام و الگوی دیگر استانهای كشور باشد.

ایلنا: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شعار حركت به سمت اعتدال و عقلانیت دولت تدبیر و امید را مورد توجه قرار داد و گفت: استفاده از توان گروه های مختلف در دولت تدبیر و امید مثبت است.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی در نشستی با موضوع "اقتصاد مقاومتی" که در محل استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اثار مثبت استفاده از توان گروه های مختلف در دولت تدبیر و امید گفت: در دولت های گذشته تفسیر غلطی از این مسئله شده بود و سیاست دولت ها حذف حزب مخالف از صحنه ی سیاست بود كه سبب ایجاد تنش ها و نتیجتا عقب ماندگی می شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه باید به سمت دولت های ائتلافی پیش برویم، شعار حركت به سمت اعتدال و عقلانیت دولت تدبیر و امید را مورد توجه قرار داد و افزود: باید همسو با این شعار زمینه استفاده از توان فكری و اجرایی همه ی گروه ها را فراهم كرد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، استان قم را به سبب ظرفیت های ویژه ی فرهنگی اقتصادی دارای پتانسیل ویژه ای ارزیابی و اضافه كرد: قم باید در این زمینه پیشگام و الگوی دیگر استانهای كشور باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بهره گیری از كمك دستگاه های مشاوره ای را در دستیابی به اقتصاد و توسعه پایدار بسیار مهم دانست و خاطرنشان كرد: مطالعات گذشته می بایستی بررسی گردیده و پس از برطرف شدن نواقص در راستای اجرایی شدن آن ها گام برداشته شود.

وی با اشاره به حمایت مجمع تشخیص مصلحت نظام از فعالیت های صورت گرفته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان كرد: مجموعه ی دولت می بایستی در این زمینه پیشگام بوده و از همه ی ظرفیت ها استفاده كرد.

استاندار قم: از نظرات همه صاحب نظران استفاده می کنیم

در ادامه استاندار قم نیز با تاكید بر استفاده از خرد جمعی در امر توسعه و پیشرفت استان، گفت: در این راستا از نظرات مراجع معظم و همه صاحبنظران استفاده خواهیم كرد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش اظهار كرد: با فعال شدن ستاد ویژه اقتصاد مقاومتی در استان، جلسات متعددی تشكیل و پیشنهادات نخبگان و فعالان حوزه های مختلف دریافت شده است.

استاندار قم تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند مشاركت و عزم ملی دانست و افزود: برای تحقق این مهم باید ظرفیت های داخلی شناسایی و زمینه استفاده شایسته از آن ها را فراهم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در ادامه به تشریح وضعیت استان قم پس از انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و افزود: خوشبختانه در ماه های اخیر وفاق و همدلی خوبی در مجموعه های مختلف استان ایجاد شده است.

وی مشاركت حداكثری مردم و بخش خصوصی در دستیابی به اهداف توسعه را رویكرد مهم مدیریت استان برشمرد و گفت: برای پیشبرد برنامه های استان از نظرات مراجع معظم و همه صاحبنظران استفاده خواهیم كرد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به تفاوت موجود در وظایف و اهداف دستگاه های مختلف تصریح كرد: با وجود این تفاوت، همه ی مجموعه ها در راستای یك هدف و آن رشد و شكوفایی استان گام بر می دارند.

کد N271684

وبگردی