آفتاب

مقام رژیم صهیونیستی : بهره برداری سیاسی نتانیاهو از برنامه هسته ای ایران /تهران به دنبال بمب هسته ای نیست

مقام رژیم صهیونیستی : بهره برداری سیاسی نتانیاهو از برنامه هسته ای ایران /تهران به دنبال بمب هسته ای نیست

رییس سابق سازمان انرژی هسته ای رژیم صهیونیستی با بیان این که بنیامین نتانیاهو از موضوع ایران برای مقاصد سیاسی خود بهره برداری می کند، گفت: من مطمئن نیستم که ایران خواستار تولید بمب هسته ای باشد.

به گزارش ایرنا ، پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی ˈهاآرتصˈ روز پنجشنبه نوشت: ˈاوزی عیلامˈ در گفت و گو با روزنامه عبری زبان ˈ یدیعوت احرنوتˈ گفته است، تهدیدهای اسرائیل برای حمله به ایران تهدیدهای توخالی است و اگر اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند ، آغازگر یک جنگ خواهد بود.

عیلام از چهره های اصلی توسعه برنامه هسته ای رژیم صهیونیستی بوده و به مدت 10 سال تا سال 1985 رییس سازمان انرژی اتمی این رژیم بوده است.

وی گفت: من به دلیل دست داشتن در پروژه های فناوری هسته ای یاد گرفته ام که این کارها زمان می برد. نتانیاهو و سایر سیاستمداران یک هراس غیرضروری در جامعه اسرائیل درباره ایران ایجاد کرده اند و من خوشحالم که اکنون شعله های لفاظی ها درباره موضوع ایران فروکش کرده است.

هاآرتص افزود: در حالی که نتانیاهو از توافق هسته ای ایران و غرب به عنوان یک اشتباه تاریخی انتقاد کرده است ، عیلام نسبت به این توافق بسیار خوشبین تر است.

وی می گوید که گام های ایران در چارچوب توافق هسته ای بسیار مهم است.

عیلام گفت: به گمان من باید به دیپلماسی در کنار تحریم ها یک فرصت جدی داد و برای ایران همین که یک کشور در آستانه هسته ای شدن باشد و به یک قدرت منطقه ای تبدیل شود ، کافی است.

وی گفت: حمله به ایران تنها موجب اتحاد بیشتر مردم و تشویق این کشور به سرمایه گذاری منابع بیشتر در برنامه هسته ای می شود و نتیجه ان درست عکس خواست اسرائیل خواهد بود.
کد N271662

وبگردی