آفتاب
بر خلاف موضع اسرائیلی‌ها؛

بلر: آشتی میان فتح و حماس به نفع صلح خاورمیانه است

بلر: آشتی میان فتح و حماس به نفع صلح خاورمیانه است

تونی بلر اعلام کرد که آشتی میان دو جنبش فتح و حماس برای تحقق صلح در خاورمیانه امری بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، تونی بلر، فرستاده کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه در گفتگویی مطبوعاتی اظهار کرد که توافق آشتی میان دو جنبش فتح و حماس به صورت آشکار به نفع روند صلح میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی است.

این سخنان بلر مخالف با موضع مسوولان رژیم صهیونیستی است که اعتراض خود را نسبت به آشتی میان دو جنبش فتح و حماس اظهار کرده و در اعتراض به آن، مذاکرات خود با تشکیلات خودگردان فلسطین را به حالت تعلیق درآوردند.

وی در تشریح این نظر خود گفت: با آشتی میان فتح و حماس موضع فلسطینی‌ها قوی‌تر می‌شود و حمایت مردم فلسطین از محمود عباس رئیس، تشکیلات خودگردان فلسطین برای تحقق صلح با اسرائیل بیشتر می‌شود.

وی در دیدار با رهبر حزب میرتس اسرائیل خاطرنشان کرد: ما با آشتی میان فلسطینی‌ها مخالف نیستم، چرا که این آشتی میان آنها برای موفقیت آمیز بودن مذاکرات صلح امری ضروری است، اما در جریان آشتی میان گروه‌های فلسطینی، برخی از طرف‌ها باید اصول کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه را بپذیرند که از مهمترین آنها به رسمیت شناختن اسرائیل و پذیرش توافق‌های پیشین و پایان خشونت‌ها است.

انتهای پیام

کد N271465

وبگردی