آفتاب
در راستای توافقنامه حمص

خروج 80 درصد تروریستها از حمص/ فرصت تغییر تاکتیک نظامی در حمص برای ارتش سوریه

خروج 80 درصد تروریستها از حمص/ فرصت تغییر تاکتیک نظامی در حمص برای ارتش سوریه

منابع عربی از خروج 80 درصد ازگروههای تروریستی از شهر حمص قدیم طبق توافقنامه حمص در روز چهارشنبه و احتمال پایان مرحله اجرایی این توافقنامه امروز(پنج شنبه) خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سوریه نیوز، پس از آغاز مرحله اجرایی توافق حمص میان ارتش سوریه و گروهها مسلح از صبح روز چهارشنبه، منابع محلی از انتقال  968 نفر از اعضای گروههای تروریستی به حومه دمشق طی 5 مرحله و توسط 24 دستگاه اتوبوس  تا ساعات پایانی این روز خبر دادند.

به نقل از این  پایگاه خبری، طی سال گذشته 1400 شهروند سوری از این شهر که حدود دو سال در محاصره گروههای تروریستی و شاهد اختلافات شدید میان ارتش سوریه و گروهای تروریستی است، از حمص قدیم خارج شده و از محل زندگی خود آواره شدند.

طبق گزارش منابع آگاه تاکنون بیش از 1000 نفر از اعضای گروههای تروریستی بر اثر درگیری میان ارتش و افراد مسلح به هلاکت رسیدند.

 در همین راستا، "طلال البرازی" استاندار حمص تاکید کرد که تعداد تروریستهایی که از حمص قدیم خارج شده اند به 980 نفر می رسد و 300 تا 400 نفر دیگر هم اکنون در این شهر باقی مانده اند.

وی در ادامه افزود 20 درصد از کسانی که باقی مانده اند روز پنج شنبه از حمص خارج خواهند شد.و امیدوار هستیم که روز پنج شنبه توافقنامه به صورت کامل اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری مهر براساس توافق حمص، اعضای گروههای مسلح باید از شهر به حومه منتقل شوند و همچنین گروههای مسلح باید راههای کمک رسانی به دو منطقه الزهراء  و نبیل در حلب را باز کنند

این در حالی است که عصر روز چهارشنبه پایگاه المیادین اعام کرد که گروهی از افراد وابسته به گروه تروریستی النصره از روند کمک رسانی در منطقه لنبل و الزهرا ممانعت کردند.

 

 

از سوی دیگر پایگاه المیادین به نقل از "جمال رابعه" عضو پارلمان سوریه اعلام کرد: آنچه که در حمص قدیم در حال جریاناست در حقیقت تکمیل روند حل بحران است که از چند ماه پیش تاکنون آغاز شده است.

 وی افزود: خروج افراد مسلح و انتقال انها به مناطق دیگر به ارتش این فرصت را می دهد که تاکتیک نظامی خود را تغییر دهد.

 

کد N271446

وبگردی