آفتاب
آخرین تحولات نیجریه/

بسیج کشورهای جهان علیه بوکوحرام/300 کشته در مرز نیجریه و کامرون

بسیج کشورهای جهان علیه بوکوحرام/300 کشته در مرز نیجریه و کامرون

چهار کشور جهان از آمادگی خود برای کمک به دولت نیجریه برای آزاد کردن دختران ربوده شده توسط گروه تروریستی بوکو حرام خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ربوده شدن 11 دختر کم سن و سال دیگر از سوی بوکو حرام و افزایش شمار افراد ربوده شده توسط این گروه به بیش از 270 نفر موجب شده تا چند کشور از جمله آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه و کانادا برای کمک به دولت نیجریه جهت آزاد سازی این افراد اعلام آمادگی کنند.

این در حالی است که "ابوبکر شکوه" رهبر بوکو حرام، تهدید به فروش دختران ربوده شده کرده است.

بر اساس این گزارش، چین، آمریکا، فرانسه، بریتانیا و کانادا از جمله کشورهایی هستند که به نیجریه پیشنهاد کمک داده اند و در همین رابطه قرار است تیمی ویژه از ارتش آمریکا راهی نیجریه شود.

البته یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد در حال حاضر برنامه ای برای اجرای یک عملیات نظامی بزرگتر در نیجریه وجود ندارد.

به گفته پنتاگون، این تیم از مرکز فرماندهی آفریقایی ارتش آمریکا، که در آلمان قرار دارد، طی روزهای آینده راهی نیجریه خواهد شد.

چین نیز قول داده که هرگونه اطلاعات سودمندی که ماهواره ها یا نیروهای امنیتی آن کشور در این مورد در دست دارند، در اختیار نیجریه بگذارد. بریتانیا نیز موافقت کرده که ظرفیت های عکاسی ماهواره ای خود را در این مورد به کار گیرد و فرانسه نیز از اعزام گروه های ویژه به نیجریه خبر داده است.

اما پلیس نیجریه نیز در این رابطه بیکار ننشسته و اعلام کرده که به هر گونه اطلاعاتی که منجر به یافتن 284 دختر ربوده شده شود 300 هزار دلار جایزه می دهد. اغلب این دختران در ماه گذشته به دست اعضای گروه بوکو حرام و با حمله آنها به یک مدرسه در دهکده‌ای در نیجریه ربوده شده‌اند.

این وضعیت در حالی است که خبرهایی در مورد کشته شدن صدها نفر توسط بوکوحرام در مرز نیجریه با کامرون منتشر شده است. بر اساس ین گزارش حمله بوکو حرام به شهر گامبورو نگالا بیش از 300 کشته به جا گذاشته است.

نیویورک تایمز در این رابطه می نویسد: در جدیدترین حمله که روز دوشنبه گذشته انجام شده، ده ها شبه‌ نظامی با کالاشنیکف و آر‌ پی‌ جی، وارد شهر شده، به خانه‌های مردم رفته، دست‌کم ۳۳۶ نفر را کشته و صدها خانه و خودرو را به آتش کشیده اند.

کد N271240

وبگردی