آفتاب

چرا سخنرانی سیدحسن خمینی لغو شد؟/ یک فعال دانشجویی: ترفند اصلاح طلبان افراطی بود

چرا سخنرانی سیدحسن خمینی لغو شد؟/ یک فعال دانشجویی: ترفند اصلاح طلبان افراطی بود

تسنیم نوشت:

لغو برنامه سفر سیدحسن خمینی و نشر خبر کذب تجمع در جلوی دانشگاه آیت‌الله بروجردی و دامن زدن به آن در رسانه‌های داخلی و خارجی کار اصلاح‌طلبان افراطی بود.

ابراهیم بارانی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در ماه‌ها گذشته از طریق تشکل‌های اسلامی دانشجوئی و دانشگاهی و نهادهای مردمی از جمله ستاد مردمی مبارزه با استکبار جهانی دعوت‌نامه‌هائی برای حضور دکتر جلیلی در لرستان صورت گرفت، اما یکشنبه شب یعنی در مورخه 14 اردیبهشت هنگامی که جلسه هفتگی شورای مرکزی تشکل‌های اسلامی دانشجوئی و فارغ‌التحصیلان استان لرستان برای بررسی برنامه‌های سال جدید جریان داشت، از دفتر آقای دکتر جلیلی با اینجانب تماس گرفتند و پیرو دعوتنامه‌های مذکور، سه گزینه تاریخی را برای سفر وی به استان لرستان پیشنهاد دادند.

دبیر کل تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان لرستان گفت: شاخه فارغ‌التحصیلان که متصدی برنامه‌های بیرون از دانشگاه‌ها هستند، به این دلیل که برای این هفته فرصت تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی کافی نداریم، لذا روی هفته آینده نظر داشته‌اند، لکن شاخه دانشجوئی چون چهارشنبه آینده درگیر برنامه‌های اعتکاف هستند و از طرفی به علت محدودیت محیط دانشگاه نسبت به شهر طی دو روز می‌توانند اطلاع‌رسانی کنند، بنا بر این روی چهارشنبه هفته جاری نظر داشته‌اند.

او گفت: پس ازرای‌گیری اکثریت به این هفته رای دادند، تا دانشجویان بتوانند هم از حضور دکتر جلیلی استفاده کنند و هم در هفته آینده به برنامه‌های اعتکافشان برسند، بلافاصله در پایان این جلسه که به نیمه‌های شب رسیده بود، با دفتر آقای دکتر جلیلی تماس و برای این هفته یعنی سه روز آینده اعلام آمادگی و از صبح روز دوشنبه 15/2/93 فعالیت‌های دانشجویان برای دانشگاه‌های لرستان و آزاد اسلامی خرم‌آباد و آزاد اسلامی بروجرد و شاخه فارغ‌التحصیلان و ستاد مردمی مبارزه با استکبار جهانی برای مسجد صاحب‌الزمان (عج) خرم‌آباد و یکی از مساجد بروجرد شروع شد.
بارانی گفت: ما هیچ اطلاعی از برنامه لغو سفر سیدحسن خمینی به بروجرد نداشته‌ایم، اما یک یا دو روز قبل از سفر دکتر جلیلی متوجه شدیم، برنامه سفر ایشان به دلیل مخالفت‌هائی که صورت گرفته لغو و سبب ایجاد حساسیت‌هائی درسطح شهر شده است.
او گفت: ما هم برای اینکه به حساسیت‌های منفی دامن زده نشود و بهانه‌ای برای مخالفان افراطی فراهم نگردد، لذا برنامه سفر بروجرد را حذف کرده‌ایم.

بارانی گفت: از طرف اصلاح‌طلبان افراطی و همان کسانی که همیشه ادعای آزادی بیان و آزادی اندیشه را دارند، مرتب مسئولان را تهدید و حتی تحت فشار قرار دادند، تا دکتر جلیلی در لرستان سخنرانی نکند، آنها خود یک خبر کاملا کذب و دروغی را در خصوص تجمع اعتراضی مخالفان سیدحسن خمینی در جلوی دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) درست و در رسانه‌های زنجیره‌ای خود این خبر کذب را منتشر کردند و جالب این است که شبکه‌های خارجی از جمله بی بی سی در نشر این خبر دروغ با آنها همنوا شدند، تا بار دیگر ارتباط برخی رسانه‌های زنجیره‌ای از جمله روزنامه شرق که شروع کننده، این خبرکذب بود، با بیگانگان اثبات شود.
بارانی گفت: بنابر اخبار موثق، لغو برنامه سفر سیدحسن خمینی و نشر خبر کذب تجمع در جلوی دانشگاه آیت‌الله بروجردی و دامن زدن به آن در رسانه‌های داخلی وخارجی و فشار برای لغو برنامه سفر دکتر جلیلی، کار اصلاح‌طلبان افراطی و مدعیان آزادی بیان و جامعه چند صدائی بود.
بارانی گفت: این حرکت اصلاح‌طلبان باردیگر اثبات کرد که منظور آنها از آزادی بیان فقط آزادی در ترویج افکار تنگ نظرانه خودشان است وگرنه برای رسیدن به اهداف خود، از ترویج دروغ گرفته تا فعال کردن گروه‌های فشارو حتی بهره‌برداری ازبیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هیچ ابائی ندارند.

دبیرکل تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان استان لرستان گفت: ما اعضای این تشکل‌های اسلامی دانشگاهی به عنوان کسانی که بعضا در قبل و بعد از انقلاب جزء سربازان گوش به فرمان آن امام عزیز بوده‌ایم، دلسوزانه به جناب آقای سیدحسن خمینی نوه گرانقدر آن امام راحل توصیه می‌کنیم، حیثیت خود و این بیت شریف را فدای افکار انحصارطلبانه عده‌ای خاص که عمدتا از فعالان فتنه 88 هستند، نکند.


23231

 

کد N271103

وبگردی