آفتاب
از سوی مجمع فرزندان شهید برگزار می‌شود

«به نیابت از پدر»؛ طرحی برای آزادی فرزندان شهید زندانی

«به نیابت از پدر»؛ طرحی برای آزادی فرزندان شهید زندانی

طرح «به نیابت از پدر» برای آزادی فرزندان شهید زندانی که مرتکب جرایم غیرعمد شده‌اند، برگزار می‌شود.

مهدی باقری دبیر مجمع فرزندان شهید در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: ما اخیرا مطلع شدیم که تعدادی از فرزندان شهدا به واسطه انجام جرایم غیرعمد و بدهکار بودن دیه در زندان بسر می‌برند.

وی افزود: از آنجایی که در عرف و سنت ایرانیان زمانی که برای فرزندی مشکلی پیش می‌آید، پدر آن فرزند اولین نفری است که خود را مسئول می‌داند و در جهت رفع مشکلش عمل می‌کند و همچنین از آنجایی که در مورد فرزندان شهدا پدری حضور ندارد که بخواهد برای آزادی آنها از زندان اقدامی انجام دهد، مجمع فرزندان شهید با همکاری ستاد دیه کل کشور، سازمان زندان‌ها و بنیاد شهید تهران بزرگ تعدادی از فرزندان شهید زندانی دیه را که قابلیت آزاد شدن با پرداخت هزینه اندک دارند، شناسایی کرده‌ است.

وی با بیان اینکه ما برای اجرای این طرح با نگاهی غیردولتی عمل می‌کنیم، گفت: هدف ما این است که بتوانیم به صورت NGO ای در جهت آزادی این فرزندان شهید زندانی عمل کنیم.

باقری با بیان اینکه تا روز شنبه لیست نهایی تعداد افراد واجد شرایط پرداخت دیه آماده می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم تا بتوانیم به مناسبت روز پدر و تولد حضرت علی (ع) این عیدی آزادی را به فرزندان شهدا بدهیم.

دبیر مجمع فرزندان شهید در پایان اظهار کرد: آنهایی که قصد دارند ما و فرزندان شهدا را در این کار خیر همراهی کنند می‌توانند مبالغ و کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 1002312964 بانک شهر شعبه حافظ به نام مجمع فرزندان شهید واریز کنند.

انتهای پیام

کد N271057

وبگردی