آفتاب

الجربا: برای توازن قدرت "سلاح‌های بازدارنده" می‌خواهیم

الجربا: برای توازن قدرت "سلاح‌های بازدارنده" می‌خواهیم

احمد الجربا با درخواست از آمریکا برای مجهز کردن مخالفان سوری به "سلاح‌های بازدارنده"، مدعی شد که این امر دستیابی به راه حل سیاسی را تسهیل خواهد بخشید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، احمد الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در آغاز سفر رسمی‌اش به آمریکا در سخنانی در مرکز پژوهش‌های واشنگتن گفت: نیروهای مخالف سوری نیاز به سلاح‌های بازدارنده دارند تا با نظام سوریه مقابله کنند تا از این طریق توازن قدرت را تغییر دهند.

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه با این ادعا که این امر دست‌یابی به راه حل سیاسی را تسهیل خواهد بخشید، به شدت از احتمال انتخاب مجدد بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور انتقاد کرده و مدعی شد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سوم ژوئن یک اقدامی "مضحک" است و این انتخابات به اسد "مجوزی می‌دهد تا در چند سال آتی به اقدامات خود دهد".

این سفر الجربا و هیات همراه وی به آمریکا هشت روز به طول می‌انجامد و وی در جریان این سفر با جان کری، وزیر خارجه آمریکا و سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا و اعضای مجلس نمایندگان و سنا و رهبرانی از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N270874

وبگردی