آفتاب

سناتور آمریکایی خواستار ارسال موشک ضد تانک به اوکراین شد

سناتور آمریکایی خواستار ارسال موشک ضد تانک به اوکراین شد

نیویورک - ایرنا - یک سناتور ˈجمهوری خواهˈ آمریکایی از عملکرد دولت ˈباراک اوباماˈ در برابر روسیه ابراز ناخرسندی کرد و خواستار ارسال موشک های ضد تانک به اوکراین شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سناتور ˈکلی ایوتˈ که در پایان یک جلسه داخلی ˈسناˈ درباره اوکراین سخن می گفت، تاکید کرد که جمهوری خواهان در سنا نگران عملکرد ˈکاخ سفیدˈ در برابر روسیه هستند و خواستار اعمال تحریم های تازه علیه ˈکرملینˈ می باشند.

وی گفت که پاسخ متناسبی به وضعیت جاری در اوکراین توسط دولت آمریکا داده نشده و از جمله باید موشک های ضد تانک در اختیار ارتش این کشور برای مقابله با نظامیان روسیه قرار گیرد.

از سوی دیگر یک مقام روس هشدار داد که اگر ˈناتوˈ به افزایش توان نظامی در شرق اروپا اقدام کند، این کشور نیز موشک های ˈSS-26 Stone ˈ (اسکندر) را در منطقه ˈکالینینگرادˈ مستقر خواهد کرد.

ژنرال ˈاوگنی بوجینسکیˈ رییس سابق بخش توافق های بین المللی وزارت دفاع روسیه گفت: کشورهای عضو ˈسازمان پیمان آتلانتیک شمالیˈ ( ناتو) دیروز اذعان کردند که با توجه به خشونت ها در اوکراین، ناتو می تواند نیروهای نظامی خود را به طور دایم در شرق اروپا مستقر کند.

اروپام 2251 **1908**1651
کد N270831

وبگردی