آفتاب

88 درصد از شهرنشینان جهان در هوای آلوده زندگی می کنند

88 درصد از شهرنشینان جهان در هوای آلوده زندگی می کنند

نیویورک - ایرنا - ˈسازمان بهداشت جهانیˈ در گزارشی اعلام کرد: فقط 12 درصد از کل جمعیت شهرنشین جهان در شهرهایی زندگی می کنند که از استانداردهای لازم برای زندگی بی خطر برخوردارند و 88 درصد از آنان در مناطقی با آب و هوای آلوده زندگی می کنند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ˈوانینا میاستروچیˈ جانشین سخنگوی دبیر کل سازمان ملل با اشاره به این گزارش گفت که سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود به آلودگی شدید و خطرناک هوا در بسیاری از شهرهای جهان اشاره و اعلام کرد که میزان آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا بیش از دو برابر و نیم از استانداردهایی است که از سوی این سازمان بی خطر تشخیص داده شده است.

میاستروچی همچنین در کنفرانس خبری امروز خود اطلاع داد که ˈبان کی مونˈ در سفر خود به ایتالیا با رییس جمهوری و سایر مقامات دولت رم دیدار و بر سر بحران اوکراین گفت و گو کرده است.

به گفته وی، در این دیدار، بان کی مون اظهار امیدواری کرد که هر چه سریع تر نمایندگان کشورهای آمریکا، روسیه و اتحادیه اروپا به همراه نمایندگان اوکراین برای یافتن راه حل این بحران رو به گسترش، به گفت و گو و مذاکره بپردازند.

میاستروچی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد وقایع خشونت آمیز شهر ˈاودساˈ به نقل از بان کی مون دبیر کل این سازمان گفت که وی با صدور بیانیه ای خواستار تحقیقات جدی و گسترده در مورد این وقایع شده است.

اروپام 2253 **1908**1651
کد N270822

وبگردی