آفتاب

تجمع شماری از پزشکان ترکیه در اعتراض به محاکمه معترضان میدان تقسیم استانبول

تجمع شماری از پزشکان ترکیه در اعتراض به محاکمه معترضان میدان تقسیم استانبول

آنکارا- ایرنا - ده ها نفر از پزشکان ترکیه روز چهارشنبه در اعتراض به محاکمه 255 نفر از تظاهرکنندگان مردمی تابستان گذشته به ویژه پزشکان این کشور، در مقابل دادگستری استانبول تجمع کردند.

به گزارش منابع خبری ترکیه ، این پزشکان در مخالفت با محاکمه شماری از پزشکانی که در جریان تظاهرات مردمی پارک گزی میدان تقسیم استانبول به کمک رسانی به زخمی ها پرداختند ، دست به تجمع زدند.

شماری از پزشکان به هنگام تظاهرات در پارک گزی میدان تقسیم استانبول مسجدی را به محل کمک به زخمی ها اختصاص داده بودند.

دادگاهی در استانبول محاکمه 255 از متهمان تظاهرات مردمی تابستان سال گذشته در این شهر که در بین آنها 7 نفر از اتباع خارجی و برخی پزشکان نیز وجود دارد ، از روز گذشته در دادگستری استانبول آغاز کرد.

محاکمه این عده تا پایان ماه می و در روزهای سه شنبه ، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته انجام خواهد شد.

در اولین نشست دادگاه 32 نفر از متهمان که تمامی آنان دانشجوی دانشگاه های ترکیه هستند ، حضور داشتند.

دادستانی استانبول به دلیل ˈتظاهرات غیرقانونیˈ، ˈمقاومت در برابر نیروهای پلیسˈ ، ˈآسیب به اموال عمومیˈ ، ˈ استفاده غیرمجاز از البسه های مخصوص - پوشیدن لباس پزشکانˈ، ˈ کمک به مجرمانˈ، ˈ وارد کردن خسارت به مساجد ˈ و ˈسرقتˈ خواستار مجازات یک تا 11 سال و شش ماه برای متهمان شده است.

تمامی متهمان با رد اتهامات وارده شده ، تقاضای برائت از خود را کردند.

ناآرامی ها در ترکیه با اعتراض به تصمیم دولت اردوغان برای تخریب یک پارک در میدان تقسیم شهر استانبول با هدف ساخت مرکزی تجاری شروع شد.

تظاهرات معترضان بعد از مداخله نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه و استفاده از گازهای فلفل و اشک آور و ماشین های آب پاش به درگیری های خونین بین دو طرف منجر و دامنه ناآرامی ها به سراسر ترکیه کشیده شد.

در این ناآرامی ها 8 نفر کشته و هزاران نفر زخمی شدند.

خاورم**230 ** 1552
کد N270710

وبگردی