آفتاب

بازدید روحانی از طرح جامع مدیریت پیشگیری و مقابله با خشکیدگی جنگل‌های بلوط ایلام

بازدید روحانی از طرح جامع مدیریت پیشگیری و مقابله با خشکیدگی جنگل‌های بلوط ایلام

بر اساس گزارش استاندار و مسوولان سازمان جنگل ها و مراتع هم اکنون حدود ۹۰۰ هزار هکتار از جنگل های زاگرس که حدود ۶۰ درصد آن در استان ایلام است با این مشکل مواجه هستند و برآورد شده که ۶۳ هزار هکتار از اراضی جنگلی ایلام را به شدت در برگرفته است.

رییس جمهوری عصر امروز (چهارشنبه) در جریان برنامه‌های سفر به استان ایلام از طرح جامع مدیریت پیشگیری و مقابله با خشکیدگی جنگل‌های بلوط استان ایلام بازدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی از جنگل‌های بلوط خشکیده منطقه دالاب ایلام بازدید و با توضیح مسئولان و کار‌شناسان از نزدیک پدیده در حال گسترش خشکیدگی این جنگل‌ها را مورد بررسی قرار داد.

رییس جمهور در این بازدید بر ضرورت تلاش همه دستگاههای ذیربط برای جلوگیری از توسعه و گسترش پدیده خشکیدگی جنگل‌های بلوط زاگرس و تلاش در راستای احیای این جنگل‌ها تاکید کرد.

بر اساس گزارش، استاندار و مسوولان سازمان جنگل‌ها و مراتع هم اکنون حدود ۹۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس که حدود ۶۰ درصد آن در استان ایلام است با این مشکل مواجه هستند و برآورد شده که ۶۳ هزار هکتار از اراضی جنگلی ایلام را به شدت در برگرفته است.

 

کد N270616

وبگردی