آفتاب

پوتین:همه پرسی در شرق اوکراین فعلاً متوقف شود/ گفتگوهای مستقیم کلید حل بحران

پوتین:همه پرسی در شرق اوکراین فعلاً متوقف شود/ گفتگوهای مستقیم کلید حل بحران

رئیس جمهوری روسیه از گروه های جدایی طلب در شرق اوکراین خواست برگزاری همه پرسی استقلال این مناطق را به بعد موکول کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، "ولادیمیر پوتین" گروه های مسلح افراطی را مسئول وقایع خونین اخیر در اوکراین دانست. وی امروز طی اظهاراتی از این که دولت اوکراین این گروه های افراطی را خلع سلاح نکرده است، انتقاد کرد.

پوتین همچنین از گروه های جدایی طلب خواست برگزاری همه پرسی برای استقلال خود را که قرار است در یازدهم ماه جاری میلادی برگزار شود، به بعد موکول کنند. وی گفت: روسیه بر این باور است که بحران کنونی در اوکراین از طریق یک سناریوی غربی به وجود آمده است.

رئیس جمهوری روسیه برگزاری مذاکرات مستقیم بین کی یف و معترضان ضددولتی در جنوب شرق اوکراین را کلید حل بحران این کشور دانست و تاکید کرد برای انجام این مذاکرات باید شرایط لازم فراهم شود. وی از مخالفان دولت موقت اوکراین خواست با متوقف کردن برگزاری همه پرسی، این شرایط را فراهم کنند.

در همین حال وزارت خارجه روسیه خواستار پایان عملیات نظامی دولت اوکراین در مناطق شرقی شد. خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت خارجه روسیه نوشت: استفاده از ارتش علیه مردم اوکراین باید پایان یابد.

بر این اساس مقامات دولت انتقالی در حالی این عملیات را به دستور غرب به اجرا می گذارند که فعالیت های گسترده گروه های مسلح افراطی در این مناطق را نادیده گرفته اند. در همین حال رئیس جمهوری روسیه از عقب نشینی نظامیان این کشور از مرزهای اوکراین خبر داد. پوتین دلیل حضور این نظامیان را نگرانی از وضعیت منطقه دانست و تاکید کرد که آنها از مرزها عقب نشینی کرده اند.

کد N270562

وبگردی