آفتاب

بان کی مون : پایان گرسنگی در جهان امکان پذیر است

بان کی مون : پایان گرسنگی در جهان امکان پذیر است

رم - ایرنا - ˈ بان کی مون ˈ دبیرکل سازمان ملل در نشست سازمان خواروبار کشاورزی سازمان ملل ˈفائوˈ گفت: پایان گرسنگی درجهان امکان پذیر است اما نیاز به تلاش بیشتر دارد.

به گزارش ایرنا، دبیرکل سازمان ملل که برای سفری سه روزه و شرکت در اجلاس ستاد اجرایی سازمان ملل ˈChiefs Executive Board Onuˈ به ایتالیا سفر کرده است، در مقر فائو در رم گفت:همه حق تغذیه مناسب دارند و کمیته امنیت غذایی و فائو در این راستا و برای رسیدن به اهداف برنامه به ˈصفر رساندن چالش گرسنگیˈ بسیار کار کرده اند.

وی سپس با تاکید بر بحران های اخیر، بر تلاش بیشتر در کشورهایی مانند سوریه، آفریقای مرکزی و جنوب سودان جاییکه جنگ باعث ایجاد بحران انسانی شده است اصرار ورزید.

مون اظهار داشت : سودان در حال گذران یک اوضاع اضطراری غذایی است و یک نسل کامل از گرسنگی رنح می برد. امیداوارم تا دولت این کشور تلاش بیشتری برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع کند.

دبیر کل سازمان ملل همچنین بر اهمیت سازمان های دولتی و جامعه مدنی برای مبارزه با گرسنگی و نقش زنان در جامعه و در مراکز قدرت برای رسیدن به این اهداف تاکید کرد. وی بااشاره به موضوع تغییرات اقلیمی اظهار داشت :دراین خصوص نشستی در ماه سپتامبر اینده برگزار می شود و دولت ها تصمیمات جدی درباره کشاورزی قابل حمایت، اتخاذ می کنند و این مشارکت جهانی برای رسیدن به اهداف جدید در دستور کاری 2015 قرار دارد.

بان کی مون در سفر سه روزه خود به رم با ˈجورجو ناپولیتانوˈرییس جمهور ، ˈمتئو رنتزیˈ نخست وزیر ˈگراسوˈ رییس مجلس سنا و ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر خارجه ایتالیا نیز دیدار می کند.

وی قبل از سفر به رم گفت: من از سفر به ایتالیا خوشحالم زیرا شما کمک بزرگی خارج از مرزهایتان در خصوص توسعه، صلح ، امنیت و حقوق بشر می کنید.

دبیر کل سازمان ملل روز گذشته نیز به سودان سفر کرد و از رهبران سیاسی این کشور خواست تا به خشونت هایی که باعث رنج و درد مردم این کشور شده است خاتمه دهند. این سفر در لحظه ای انجام شد که درگیری میان شورشیان و دولت برای کنترل یکی از شهرهای کلیدی از نظر منابع نفتی شدت گرفته بود.

اروپام ** 2171/1547
کد N270525

وبگردی