آفتاب

آمریکا در یافتن دختران ربوده شده به ارتش نیجریه کمک می کند

آمریکا در یافتن دختران ربوده شده به ارتش نیجریه کمک می کند

آمریکا از آمادگی خود برای کمک به ارتش نیجریه به منظور آزاد کردن بیش از 200 دانش آموز دختر ربوده شده توسط شبه نظامیان بوکو حرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آمریکا برای نجات دانش آموزان دختر اسیر بوکو حرام به کمک ارتش نیجریه می رود. یک مقام دولت آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان ضمن اعلام این خبر گفت واشنگتن در حال تبادل اطلاعات لازم در این زمینه با ابوجا است.

بر این اساس سازمان امنیت و اطلاعات آمریکا برای آزادی حدود 230 دانش آموز دختر از دست شبه نظامیان بوکو حرام به ارتش نیجریه کمک اطلاعاتی و نظامی می کند. با این حال دولت آمریکا قصد ندارد برای این منظور به نیجریه نیروی نظامی اعزام کند.

این در حالی است که به تازگی یک سرکرده شبه نظامیان بوکو حرام از فروش دختران ربوده شده به کشورهای همسایه نیجریه خبر داده است. "ابوبکر شیکاو" در پیامی ویدیویی مسئولیت ربودن دختران دانش آموز را که بین 15 تا 18 سال سن دارند، به عهده گرفته است.

این در حالی است که با گذشته بیش از سه هفته از ربوده شدن این دانش آموزان از مدرسه ای شبانه روزی در ایالت بورنو، اطلاعی از سرنوشت آنها به دست نیامده است. گفتنی است اعضای بوکو حرام معتقدند آموزش به سبک غربی حرام بوده و باید با آن مقابله کرد. این گروه با این طرز تفکر از سال 2009 تا کنون بیش از 6 هزار نفر را در عملیات تروریستی کشته است.

کد N270495

وبگردی