آفتاب
برای پیشگیری ازتکرارحادثه هوایی مالزی/

هند مقررات جدیدی برای ردیابی هواپیماهای غیرنظامی تعیین کرد

هند مقررات جدیدی برای ردیابی هواپیماهای غیرنظامی تعیین کرد

دهلی نو - ایرنا - مقام های تنظیم کننده مقررات هوانوردی غیرنظامی هند روز چهارشنبه قوانین جدیدی برای تضمین ردیابی دقیق هواپیماها اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، هند این مقررات جدید را با توجه به حادثه ناپدید شدن هواپیمای ˈ ام.اچ 370ˈ خطوط هوایی مالزی تنظیم کرده تا ردیابی هواپیماها در زمان و مکان دقیق صورت گیرد.

اداره کل هوانوردی غیرنظامی هند (دی جی سی آی) طی بیانیه ای اعلام کرد که مقررات جدید برای هواپیماهای مسافربری و باری به اجرا درمی آید.

براین اساس هواپیماها باید از سامانه های مکان یابی و گزارش رسانی ارتباطات هواپیما (ای دی اس - بی) یا ردیابی خودکار مربوط به آن برای مشخص شدن زمان و مکان دقیق ردیابی استفاده کنند.

اداره کل هوانوردی غیرنظامی هند همچنین از شرکت های هوایی خواسته که ابزارهایی برای ردیابی هواپیماها در مناطقی که پوشش راداری وجود ندارد طراحی کنند.

پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی 17 اسفند ماه گذشته حدود یک ساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن با 239 مسافر و خدمه پرواز ناپدید شد.

هشت کشور استرالیا، نیوزیلند، مالزی، ژاپن، کره جنوبی، آمریکا، انگلیس و چین با بیش از 300 پرواز در گستره وسیعی از جنوب اقیانوس هند طی چند هفته اخیر تلاش کردند اثری از این بوئینگ 777 مالزی بیابند.

این هواپیماها چهار و نیم میلیون کیلومتر مربع از وسعت این آب ها در جنوب اقیانوس هند را تحت پوشش برای یافتن اثری ازاین پرواز و یا مسافران آن قرار دادند، اما اثری که منطبق با این هواپیما باشد، یافت نشد.

آساق ** 2165 ** 275 **
کد N270470

وبگردی