آفتاب

80سرباز اوکراینی از زمان آغاز عملیات ضدتروریستی کشته و زخمی شدند

80سرباز اوکراینی از زمان آغاز عملیات ضدتروریستی کشته و زخمی شدند

تهران-ایرنا- مقامات اوکراین روز چهارشنبه اعلام کردند که از زمان آغاز عملیات ضد تروریستی در مناطق شرقی این کشور دست کم 14 سرباز اوکراینی کشته و 66 سرباز دیگر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از کی یف، براساس اعلام سرویس رسانه ای دایره امنیت اوکراین، حدود 66 نیروی اوکراین نیز در این عملیات ضد تروریستی نیروهای امنیتی علیه جدایی طلبان حامی روسیه تاکنون زخمی شده اند.

از زمان آغاز این عملیات در تاریخ 13 آوریل تلفاتی نیز در میان فعالان جدایی طلب حامی روسیه گزارش شده است اما مقامات اوکراین از اعلام آمار دقیق این افراد امتناع کرده اند.

به گفته مقامات اوکراین، در حال حاضر تدابیر ضد تروریستی در چندین منطقه دونتسک در جریان بوده است. براساس گزارش ها، اوایل روز چهارشنبه نیز نیروهای دولتی ساختمان فرمانداری در شهر ماریوپول را در اختیار گرفتند.

اوکراین عملیات نظامی خود را در تاریخ 20آوریل به دنبال توافق روسیه با آمریکا و اتحادیه اروپا در ژنو به حالت تعلیق در آورد اما سه روز بعد پس از آنکه فعالان حامی روسیه چندین تن را ربودند، مرحله دیگری از این عملیات از سر گرفته شد.

از سوی دیگر وزارت خارجه اوکراین از پیشنهاد برگزاری دور دوم نشست ژنو با هدف حل و فصل بحران اوکراین استقبال کرد.

وزارت خارجه اوکراین در این بیانیه اعلام کرد: کی یف آماده برگزاری مذاکره است که به کاهش تنش ها در اوکرین به ویژه مناطق شرقی این کشور کمک کند. تمامی طرفهای درگیر باید مسئول اجرای هرگونه توافق در مذاکرات احتمالی آتی باشند.

مترجمام**9234**1547
کد N270448

وبگردی