آفتاب

هشدار آمریکا در مورد احتمال حمله به کلیساها در پایتخت اوگاندا

هشدار آمریکا در مورد احتمال حمله به کلیساها در پایتخت اوگاندا

تهران - ایرنا - سفارت آمریکا در کامپالا روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده اطلاعاتی در مورد یک ˈتهدید تروریستی خاصˈ علیه کلیساها و عبادتگاه های دیگر در پایتخت اوگاندا دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کامپالا، وب سایت سفارت آمریکا یک پیام امنیتی را در این مورد منتشر کرد، اما نگفت که چه گروهی قصد انجام این حمله را دارد.

این در حالی است که شبه نظامیان سومالیایی پیشتر اوگاندا و دیگر کشورهای شرق آفریقا را که به سومالی نیرو اعزام کرده اند، تهدید کرده و مورد حمله قرار داده اند.

در این پیام آمده است: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که گروهی از مهاجمان ممکن است خود را برای حمله به عبادتگاه ها به ویژه کلیساهای کامپالا آماده کنند.

اقتصاد کشورهای منطقه سطح هوشیاری و آماده باش خود را از زمان حمله شبه نظامیان به یک مرکز خرید در کنیا در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) که منجر به کشته شدن دست کم 67 نفر از جمله کودکان شد، افزایش داده اند. گروه سومالیایی ˈالشبابˈ که با القاعده در ارتباط است، مسوولیت این حمله را برعهده گرفت.

کنیا همچنین شاهد یک سری بمب گذاری و تیراندازی بوده است که تازه ترین آن چند روز پیش در نایروبی و شهر بندری مومباسا روی داد. دولت کنیا، الشباب و همفکران این گروه را مسوول این حملات دانست.

اعضای وابسته به گروه الشباب 77 نفر را در سال 2010 در حالی که مشغول تماشای مسابقه فینال فوتبال جام جهانی در کامپالا بودند، در جریان بمب گذاری به قتل رساندند. مقام های اوگاندا چندی پیش درخصوص توطئه شبه نظامیان برای حمله به تانکرهای بنزین و مخازن سوخت هشدار دادند.

کنیا، اوگاندا، اتیوپی، بروندی، جیبوتی و سیرالئون برای مقابله با نیروهای الشباب به سومالی نیرو اعزام کرده اند.

مترجمام**9109**1010
کد N270382

وبگردی