آفتاب
عضو فراکسیون ورزش:

اصراری بر حضور نمایندگان در هیات مدیره باشگاه‌ها وجود ندارد

اصراری بر حضور نمایندگان در هیات مدیره باشگاه‌ها وجود ندارد

رییس کمیته فوتبال فراکسیون مجلس تاکید کرد که هیچ اصراری بر حضور نمایندگان مجلس در هیات مدیره تیم‌های فوتبال وجود ندارد و در صورت انتخاب یا عدم انتخاب نمایندگان تهدیدی مورد توجه وزیر نیست.

رییس کمیته فوتبال فراکسیون مجلس تاکید کرد که هیچ اصراری بر حضور نمایندگان مجلس در هیات مدیره تیم‌های فوتبال وجود ندارد و در صورت انتخاب یا عدم انتخاب نمایندگان تهدیدی مورد توجه وزیر نیست.

سیدشریف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: دست آقای وزیر (وزیر ورزش و جوانان) برای انتخاب هیات مدیره باشگاه استقلال با توجه به شرایطی که فیفا در نظر گرفته، آزاد است. فیفا راغب است افرادی در هیات مدیره باشگاه‌ها حضور یابند که وجهه اقتصادی و نگاه درآمدزایی برای باشگاه‌ها داشته باشند و اولویت دیگر این است که از سیاسیونی که ورزشی هستند استفاده شود چراکه این افراد می‌توانند به باشگاه کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ اصراری بر حضور نمایندگان در هیات مدیره باشگاه‌های ورزشی وجود ندارد، در مورد اخبار منتشره مبنی بر تهدید وزیر ورزش به استیضاح در صورت عدم گنجاندن نمایندگان در هیات مدیره باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: اگر آقای وزیر دوست دارد از نمایندگان استفاده نکند، توپ را به زمین مجلس شوت نکند، ایشان می‌تواند با اقتدار اعلام کند افرادی را انتخاب می‌کند که سیاسی نیستند هرچند انتخاب هیات مدیره باشگاه پرسپولیس نشان داد اینطور نیست زیرا کسانی که انتخاب کردند اول سیاسی بودند و بعد اقتصادی.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعضای هیات مدیره یک باشگاه باید بتوانند باشگاه را در روزهای بحران، از بحران خارج کنند. اعضای هیات مدیره باید در نظر داشته باشند و گوش به فرمان وزیر، رییس هیات مدیره، مدیرعامل و یا هرکسی که می‌خواهد تیم را پشت پرده بچرخاند، نباشند و خودشان برای باشگاه تصمیم بگیرند.

رییس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش با بیان اینکه انتخاب اعضای هیات مدیره باشگاه‌ها به عهده وزارت ورزش و جوانان است، به این وزارتخانه توصیه کرد که رفیق‌بازی‌ها را کنار بگذارند و نگاه‌شان توسعه و رشد باشگاه باشد.

حسینی اضافه کرد: اینکه چه کسانی در هیات مدیره باشگاه‌ها باشند مهم نیست بلکه مهم این است که دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس و باشگاه‌های دیگر به گونه‌ای باشند که هیات مدیره آنها بتوانند به آنها کمک کنند که یک فوتبال حرفه‌ای در سطح استاندارد بین‌المللی داشته باشیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: نظر من این است که استفاده از افرادی که ورزشی هستند و در کنار ورزشی بودن سیاسی‌اند به باشگاه‌ها کمک می‌کند اما قطعا استفاده از افرادی که سیاسی هستند و می‌خواهند ورزشی باشند، کمکی به باشگاه‌ها نخواهد کرد.

سیدشریف حسینی در پایان گفت: این اختیار به عهده وزیر است و ایشان می‌تواند طبق تشخیص خود هیات‌مدیره را انتخاب کند و قطعا در قبال انتخاب یا عدم انتخاب افراد تهدیدی از سوی مجلس متوجه وزیر نیست بلکه نگاه ماه به عملکرد اعضای هیات مدیره در آینده است.

انتهای پیام

کد N270125

وبگردی