آفتاب
دبیرکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

ایران و پاکستان تصمیمات مهمی در زمینه مقابله با تروریسم اتخاذ کردند

ایران و پاکستان تصمیمات مهمی در زمینه مقابله با تروریسم اتخاذ کردند

اسلام آباد - ایرنا - دبیرکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان سفر هیات ایرانی به پاکستان به ریاست وزیر کشور، دو طرف تصمیمات مشترک مهمی در زمینه مقابله با گروههای تروریستی، اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر گرفتند.

ˈمحمد حسن آصفریˈ که به همراه ˈعبدالرضا رحمانی فضلیˈ وزیر کشور اخیرا به پاکستان سفر کرده بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت: نشستهای وزیر کشور ایران با نخست وزیر و سایر مقامات ارشد دولتی، نظامی و امنیتی پاکستان، بسیار موثر بود و نتایج خوبی در زمینه های اقتصادی و امنیتی برای مردم دو کشور خواهد داشت.

وی افزود: توافق مهمی میان ایران و پاکستان در راستای مبارزه با اشرار، گروههای تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر و انسان شکل گرفت و با تبادل اخبار امنیتی و اطلاعاتی میان مسوولان دولتی و مرزی میان دو طرف، نسبت به تامین امنیت کامل مرزها موفقیتهایی حاصل خواهد شد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اسناد و مدارکی که ایران در خصوص حضور و فعالیت برخی گروههای اشرار در مناطق ایالت بلوچستان پاکستان در اختیار دارد، قرار شد این موضوع از سوی مقامهای دو کشور پیگیری شود.

وی با یادآوری سفر قریب الوقوع نخست وزیر پاکستان به تهران (21 و 22 اردیبهشت جاری) افزود: امیداریم سطح تعاملات دو کشور به ویژه در زمینه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و گروههای تروریستی، در جریان این سفر افزایش یافته و شاهد امضای توافقنامه دوجانبه در بخشهای مختلف بویژه امنیتی و اقتصادی میان دو کشور باشیم.

نماینده مردم اراک در مجلس اسلامی تصریح کرد: ایران و پاکستان دارای نظام جمهوری اسلامی بوده و ویژگیهای مشترک زیادی میان دو کشور وجود دارد. علاقه مندی مردم دو کشور در جهت توسعه سطح روابط یکی از دلایل عمده ای است که دولتهای تهران و اسلام آباد را مجاب می کند تا روابط دوجانبه را در بخشهای مختلف افزایش دهند.

آصفری گفت: سفر وزیر کشور ایران به پاکستان و توافقی که میان دو طرف صورت گرفت بسیار ضروری بود و در آینده نیز شاهد اقدامات جدی و همکاری دوجانبه ایران و پاکستان به ویژه مبارزه با گروگانگیری توسط اشرار منطقه خواهیم بود.



** گفت و گو درباره سرنوشت پنجمین مرزبان ایرانی

وی با بیان اینکه در جریان سفر وزیر کشور به اسلام آباد، در مورد سرنوشت پنجمین مرزبان ربوده شده ایرانی نیز با مقامات پاکستانی گفت و گو شد، اظهار داشت: هیات ایرانی اسناد و مدارکی را درباره این موضوع و شهادت 14 تن از مرزبانان کشورمان که در سال گذشته بدست گروههای تروریستی انجام شد، به طرف پاکستانی ارائه داد.

این نماینده مجلس افزود: با توجه به این مدارک، امیدواریم گامهای موثری از سوی دولت پاکستان در زمینه مبارزه با پدیده گروگانگیری در مرزها برداشته شود.

به گفته آصفری، نواز شریف نخست وزیر پاکستان در دیدار وزیر کشور ایران قول داد که جلسه ویژه ای در خصوص توسعه سطح روابط ایران و پاکستان در حوزه امنیتی در این کشور برگزار و مدارک ارائه شده از سوی ایران بررسی و پیگیری شود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در آینده نیز توافقنامه ای میان ایران، پاکستان و افغانستان برای تشدید تدابیر امنیتی و جلوگیری از نفوذ قاچاقچیان انسان، مواد مخدر و گروههای تروریستی در منطقه امضا خواهد شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در راس هیاتی متشکل از محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا و جمعی از مسوولان وزارتخانه های امور خارجه و کشور وارد اسلام آباد شد.

رحمانی فضلی روز سه شنبه با نواز شریف نخست وزیر، چودری نثار علی خان وزیر کشور، ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش و سرتاج عزیز مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجی و همچنین مقامهای ارشد دولتی و نظامی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران شب گذشته اسلام آباد را به مقصد تهران ترک کرد.

آساق**1095**1723**1577
کد N270109

وبگردی