آفتاب
آیت الله محمودی:

بدحجابی در کشور با آرمان شهدا در تضاد است/ مردم نسبت به رواج گناه بی تفاوت نباشند

بدحجابی در کشور با آرمان شهدا در تضاد است/ مردم نسبت به رواج گناه بی تفاوت نباشند

ورامین - خبرگزاری مهر: امام جمعه ورامین با انتقاد از گسترش بد حجابی در کشور گفت: بدحجابی در کشور با آرمان های شهدا در تضاد است و مردم نباید نسبت به رواج گناه در جامعه بی تفاوت باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مهری با حضور امام جمعه و نماینده ولی فقیه در ورامین، حجت الاسلام فخری نماینده ولی فقیه در سپاه استان تهران، امام جمعه خیرآباد، مسئولین نظامی و انتظامی، جمعی از مسئولان اجرایی و سپاهیان شهرستان ورامین در سالن شهدای سپاه ورامین برگزار شد.

آیت الله سید مرتضی محمودی در این مراسم با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در خط مقدم دفاع از نظام قرار داشته است و امروز نیز باید به این وظیفه خود با قدرت عمل کند.

امام جمعه ورامین افزود: آنچه همواره به عنوان نقشه عملکرد روشن سپاه شناخته می‌شود تحلیل و تصمیم‌های درست و آگاهانه این عزیزان بوده و تشخیص واقعیات امروز از نکات برجسته سپاه می باشد و در دهه چهارم انقلاب حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب مقابله با تهدیدهای نظام است.

شهید مطهری حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری بیان کرد: اندیشه والای استاد مطهری همواره به ‌عنوان اسلام‌شناسی آگاه، عالم زمان شناس، دانشمندی درد آشنا، مورد علاقه فرهیختگان و جوانان فکور بوده و هست، شهید مطهری شخصیتی بود که پاسخگویی به شبهات زمانه و مقابله با انحرافات فکری و عقیدتی را وجهه همت خود کرد تا بدانجا که در قبال این مجاهدت عظیم علمی جان خویش را فدا ساخت.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین گفت: این شهید بزرگوار حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی، مردم و نسل جوان ایران دارد، از این رو تمامی دستگاه های فرهنگی و آموزشی نظیر سپاه باید به استقبال این روز بروند و در برنامه ریزی های خود حق این استاد بزرگ را به شایستگی ادا کنند.

این مسئول تأکید کرد: اگر اندیشه های شهید مطهری را در  نسل جوان و جامعه بتوان منتقل شود یقینا می توان در مقابل تهاجم فرهنگی بیگانگان ایستادگی کرد زیرا که جوان در اسلام ناب محمدی (ص) تربیت شده و آسیبی نخواهند دید.

ایران یک کشور تأثیر گذار در جهان محسوب می شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی در عصر حاضر بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی به دنیای شرق و غرب  وابسته بود و ژاندارم های غربی برای حضور در ایران حق توحش دریافت می کردند و اوج توهین ها را در مملکت ایران به مردم این کشور روا می داشتند.

محمودی افزود: در زمان رضا شاه و پسرش، کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وابستگی کامل به شرق و غرب داشت به طوری که اولیه ترین مواد لازم برای کشور از خارج وارد می شد اما انقلاب اسلامی ایران هدیه ارزشمند الهی به ملت ایران بود و مردمی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از اولیه ترین حقوق خود محروم بودند، اکنون به عنوان یک کشور تأثیر گذار در جهان شناخته می شوند.

بدحجابی در کشور با آرمان های شهدا در تضاد است

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از گسترش بی حجابی در کشور گفت: بدحجابی در کشور با آرمان های شهدا در تضاد است و مردم نسبت به رواج گناه در جامعه بی تفاوت نباشند.

وی اظهار داشت: حجاب یکی از مهمترین مسائل مطرح شده در قرآن و روایات اسلامی است و کتاب خدا و سنت رسول و ائمه طاهرین، زنان را به رعایت حجاب اسلامی دعوت کرده اند و حجاب بهترين حافظ و حصاري است که زن را از خطر بيگانه حفظ مي کند و پوشيده بودن زن در جامعه نه تنها موجب تقويت بنيان خانواده است بلکه سبب حفظ ارزش زن و جلوگيري از ابتذال و تباهي او نيز است.

محمودی تأکید کرد: نظام اسلامی اکنون در شرایط و زمان حساسی قرار گرفته است و دشمنان نظام اسلامی برای انحراف نسل جوان از طرق مختلف وارد عمل شده اند و امروز شبکه های ماهواره ای و ابزارهای نوین ارتباطی، به عنوان ابزارهای دشمن برای حمله به تفکر اسلامی جوانان این سرزمین تبدیل شده است و در مقابل جنگ نرم و تحرکات استکبار، باید همه ما نیز با تکیه بر فرهنگ اسلام و مبانی قرآن کریم با این تهاجمات مقابله کنیم.

فرهنگ جبهه و شهادت برای نسل جوان تبیین شود

امام جمعه ورامین در بخش پایانی سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس که بسیاری از کشورها در مقابل جمهوری اسلامی ایستادگی کردند و نظام اسلامی در همه زمینه ها تحریم شده بود، عده ای جوان مخلص و بسیجی مطیع ولی فقیه با تقدیم بهترین سرمایه خود باعث عزت و عظمت نظام اسلامی شدند.

وی گفت: ما وظیفه داریم فرهنگ جبهه و شهادت را به نسل جوان انتقال داده تا کشور از گزند دشمنان محفوظ بماند و نسل جوانی که آینده سازان مملکت هستند باید با فرهنگ غنی ایثار و شهادت آشنا شده تا بتوانند با تهدیدات فرهنگی در قالب جنگ نرم دشمن مقابله کنند.

کد N270090

وبگردی