آفتاب

خشم سمیر جعجع از به تعویق افتادن نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور

خشم سمیر جعجع از به تعویق افتادن نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور

همزمان با تشکیل نشدن سومین نشست پارلمان لبنان برای انتخاب ریاست جمهوری این کشور به دلیل به حد نصاب نرسیدن حضور اعضا، سمیر جعجع نامزد مورد حمایت 14 مارس اعلام کرد: غیبت نمایندگان قانونی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که سومین نشست نمایندگان پارلمان لبنان برای انتخاب ریاست جمهوری این کشور امروز(چهارشنبه) نیز به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای حاضر در نشست تشکیل نشد.

وی همچنین نشست مذکور را به پانزدهم 25 اردیبهشت (چهارشنبه هفته آینده) موکول کرد.

این در حالی است که جلسه اول پارلمان لبنان که با نامزدی شخصیتهای مسئله دار همچون "سمیر جعجع" رهبر حزب نیروهای لبنانی (فالانژیستهای سابق) و نامزد مورد حمایت 14 مارس، همراه بود در نهایت با رای نیاوردن نامزدها بی نتیجه ماند. جلسه دوم پارلمان لبنان نیز به علت عدم تکمیل حدنصاب لازم اعضای پارلمان حتی به مرحله برگزاری هم نرسید.

به دلیل به توافق نرسیدن جریانهای سیاسی درباره گزینه مشترک تحلیلگران و منابع عربی پیش بینی کرده بودند که جلسه سوم پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور نیز به زمان دیگری موکول شود.

جعجع پس از انتشار این خبر در یک کنفرانس مطبوعاتی با تأکید بر اولویت اصلی در وظایف نمایندگان پارلمان مبنی بر انتخاب ریاست جمهوری، طبق قانون اساسی لبنان گفت: حاضر نشدن نمایندگان در نشست انتخاب رئیس جمهوری لبنان مطابق با قانون کشور نیست و راهکار عدم حضور نمایندگان در نشست پارلمان یک راهکار استنثایی است که باید در شرایط حساس و خاصی اتخاذ شود اما نمایندگان با روی آوردن به این امر از آن به عنوان دستاویزی برای باج خواهی و امتیازدهی در زمینه انتخاب نامزدی خاص استفاده می کنند و این به نوعی بازی با قانون اساسی لبنان محسوب می شود.
 

کد N270086

وبگردی