آفتاب

مشرف اتهاماتش را تبلیغات مغرضانه خواند/ نامه های تهدید آمیز سفارت پاکستان دردسرساز شد

مشرف اتهاماتش را تبلیغات مغرضانه خواند/ نامه های تهدید آمیز سفارت پاکستان دردسرساز شد

اظهارات جدید مشرف درباره اتهاماتش، دریافت نامه های تهدید آمیز سفارت پاکستان در دهلی نو و ادامه درگیری میان گروههای وابسته به شاخه‌ های تحریک طالبان از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه داون، پرویز مشرف رئیس‌ جمهوری پیشین پاکستان در واکنش به حکم دادگاه عالی ایالت سند اتهامات علیه خود را تبلیغات سیاسی مغرضانه و با انگیزه سیاسی معرفی کرد که اسلام آباد نتوانسته هیچ کدام از این اتهامات را اثبات کند.

با وجود آنکه دولت پاکستان خروج مشرف از کشور برای درمان را ناقض بند 25 قانون اساسی معرفی کرده است، "فاروق نسیم" وکیل مشرف بر لزوم خروج نام موکلش از فهرست ممنوع الخروج ها از کشور تاکید کرد.

نواز شریف نخست‌ وزیر پاکستان همچنین در جمع سفرای کشورش در اسلام آباد با اشاره به اهمیت عملکرد دیپلمات‌ ها در ارتباط با دیگر کشورها تاکید کرد که پاکستان سیاست عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها به ویژه افغانستان و خاورمیانه را دنبال می‌ کند.

شریف با اشاره به مشکلات پاکستان در زمینه تروریسم، گسترش همکاریهای اقتصادی و بحران انرژی تاکید کرد که اسلام آباد در پی حل موضوع کشمیر از طریق گفتگوهای مسالمت آمیز است.

آسوشیتد پرس نیز از کشته شدن 13 نفر و زخمی شدن شماری در جریان درگیریهای امروز چهارشنبه میان گروههای وابسته به ولی الرحمان، خالد سجنا و شهریار محسود از شاخه‌ های تحریک طالبان پاکستان در بخش‌ های شوال و میرانشاه وزیرستان جنوبی خبر داد که یکدیگر را برای در دست گرفتن قدرت به منظور کنترل قبایل محسود در منطقه قبیله‌ ای وزیرستان جنوبی متهم می‌ کنند.

منابع پاکستانی همچنین از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 15 نفر بر اثر خروج یک قطار مسافربری از ریل در شهر نواب شاه ایالت سند در جنوب پاکستان خبر دادند که از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب در شرق این کشور عازم شهر بندری کراچی بود.

در پی این حادثه نیروهای امداد و نجات فورا در محل حادثه حاضر شده و مجروحین را برای معالجه به بیمارستان منتقل کردند. مقامات راه آهن و مقامات پلیس همچنین تحقیقات خود را درباره علت حادثه خروج قطار از ریل آغاز کردند.

خبر دیگر اینکه در پی دریافت نامه های تهدید آمیز سفارت پاکستان در دهلی نو، پاکستان خواستار افزایش تدابیر امنیتی در اطراف سفارت این کشور در پایتخت هند شد.

کد N270045

وبگردی