آفتاب

آلمان خواستار پایان ماموریت نظامی دولت اوکراین در مناطق شرقی این کشور شد

آلمان خواستار پایان ماموریت نظامی دولت اوکراین در مناطق شرقی این کشور شد

برلین - ایرنا - هماهنگ کننده امور روسیه در دولت آلمان از دولت موقت اوکراین خواست که به ماموریت نظامی خود در مناطق شرقی این کشور پایان دهد.

به گزارش ایرنا،ˈگرنوت ارلرˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با روزنامه نویر اسنابروکر سایتونگ،گفت: دولت موقت در کی یف بایستی هرچه زودتر به اقدامات نظامی خود علیه جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین پایان دهد.

این مقام آلمانی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که قرار است در تاریخ 25 می در این کشور برگزار شود،گفت: بدون تردید اوکراین نیازمند فضایی است که شهروندان این کشور بتوانند در آرامش و درصورت امکان به صورت آزادانه و عادی در انتخابات مشارکت کرده و سرنوشت خود را تعیین کنند.

ارلر یادآورشد: در شرایط فعلی در بخش های زیادی از اوکراین انتخابات می تواند بدون هیچ مشکلی انجام شود اما وضعیت در مناطق شرقی اینگونه نیست به همین خاطر درگیری ها در این بخش ها باید هر چه سریعتر پایان یافته و آرامش در آن برقرار شود تا در آینده کسی به عادلانه بودن انتخابات اعتراضی نداشته باشد.

این مقام آلمانی تاکید کرد: در صورت ادامه این وضعیت در مناطق ناآرام به طور قطع محدودیت هایی در انتخابات را شاهد خواهیم بود زیرا بسیاری از مردم به خاطر ترس از شرایط در انتخابات حاضر نخواهند شد.

اروپام** 2051** 1701 **1010
کد N270033

وبگردی