آفتاب

طرح احداث دیوار حائل در مرز سوریه به مجلس ترکیه کشیده شد

طرح احداث دیوار حائل در مرز سوریه به مجلس ترکیه کشیده شد

آنکارا- ایرنا - موضوع احداث دیوار حائل از سوی ترکیه در مرز این کشور با سوریه به مجلس ملی ترکیه کشیده شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، ˈ سزگین تانریکولو ˈ معاون حزب جمهوری خواه خلق پیش از این خواستار توضیح ˈ احمد داوداوغلو ˈ وزیر امور خارجه ترکیه در باره احداث دیوار حائل در مرز این کشور با سوریه شده بود.

ˈ احمد داوداوغلوˈ در پاسخ به سووال نماینده مجلس ملی ترکیه گفت که تاکنون 74 تبعه ترکیه در ارتباط با درگیری های سوریه کشته شده اند.

داوداوغلو با اشاره به اینکه اتباع ترکیه در مرزهای این کشور از درگیری ها در سوریه متاثر شده اند ، مدعی شد که تاکنون 74 نفر از اتباع ترکیه به دلیل اصابت خمپاره و گلوله توپ از خاک سوریه به داخل ترکیه و نیز ورود تروریست ها از خاک سوریه و عملیات تروریستی در خاک ترکیه کشته و 337 نفر نیز زخمی شده اند.

وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد که ترکیه با توجه به این امر در مرحله نخست واحدهای مرزی خود در مرزهای سوریه را تجهیز و پرسنل آن را افزایش داد.

وی افزود: در راستای تقویت عملی امنیت در مرزهای ترکیه با سوریه برای محافظت از جان اتباع ترکیه و افزایش امنیت پاسگاهها، مدارس و بیمارستانها در مناطق مرزی و نیز مبارزه با قاچاق و ممانعت از ورود اتباع ترکیه به اراضی مین گذاری شده تدابیر لازم از جمله تعبیه سیم های خاردار، اتخاذ شده است.

داوداوغلو گفت: ترکیه برای محافظت از مرزهای خود منطبق با قراردادهای بین المللی آنچه که لازم باشد انجام خواهد داد.

خاورم**2012**230 *1446
کد N270016

وبگردی