آفتاب

مدیرکل پلیس بین الملل ایران: هیچ جای جهان برای مجرمان امن نیست

مدیرکل پلیس بین الملل ایران: هیچ جای جهان برای مجرمان امن نیست

آنکارا - ایرنا - مدیر کل پلیس بین الملل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پی دستگیری یکی از شرکای پرونده فساد اقتصادی در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید کرد: هیچ جای جهان برای مجرمان امن نیست.

سرهنگ ˈمسعود رضوانیˈ که به آنکارا سفر کرده است، روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: یکی از شرکای پرونده فساد اقتصادی با نام اختصاری (ح .س ) که به خارج از کشور متواری شده بود، بنابر درخواست مرجع قضایی توسط پلیس بین الملل نیروی انتظامی ایران علیه وی، ˈاعلام قرمزˈ ( حکم جلب بین المللی ) صادر شد و با اقدامات فنی در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: پس از پیگیری های مکرر و بنابر تعامل خوب و سازنده پلیس قضایی، نامبرده را امروز ماموران ˈاینترپلˈ تهران به کشور مسترد کردند و وی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

رییس پلیس بین الملل نیروی انتظامی ایران گفت: نیروی انتظامی به ویژه پلیس بین الملل به عنوان ضابط در مقابله با جرایم و دستگیری و استرداد مجرمان و ناامن کردن محیط بین الملل برای مجرمان بین المللی، به منظور استرداد مجرمان تلاش می کند و در سال جاری در کمتر از یک ماه، چهار نفر از مجرمان را به کشور بازگردانده است.

او افزود: پیام پلیس و نظام قضایی ایران به مجرمان و جنایتکاران آن است که هیچ جای جهان برای آنان امن نیست و تمامی کشورها باید در این مسیر همکاری کنند.

رضوانی که در صدر هیاتی به آنکارا سفر کرده است، در باره موارد مطرح شده در دیدارهایش با مقامات پلیس ترکیه گفت: در دیدار با مقامات بخش های مختلف پلیس ترکیه از جمله پلیس بین الملل، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم این کشور، در باره ضرورت همکاری های بیشتر تاکید شد.

وی اضافه کرد: در این دیدارها در باره پرونده های استرداد مجرمان ، تبادل اطلاعات و تجربیات ، افزایش همکاری ها ، تبادل استاد و دانشجو و برگزای کلاس های آموزشی بحث و تبادل نظر شده است .

مدیر کل پلیس بین الملل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در این دیدارها همچنین عنوان شد که نباید گذاشت یک کشور به ˈبهشتˈ مجرمان تبدیل شود و بر لزوم دستگیری و استراد این گروه تاکید شد.

وی با اشاره به دیدارش از مرکز کنترل آنکارا پایتخت ترکیه اظهار داشت: از طرف های ترک برای بازدید از امکانات و تاسیسات پلیس ایران دعوت شده است .

خاورم ** 230**1651
کد N269759

وبگردی