آفتاب

سکوتی که سرانجام شکست

سکوتی که سرانجام شکست

"مونیکا لوینسکی" کارمند سابق کاخ سفید که افشای رابطه نامشروع وی با رئیس جمهور اسبق آمریکا جنجال زیادی را سبب شده بود سرانجام سکوت خود را شکست و از ماجرای رخ داده میان خود و بیل کلینتون اظهار پشیمانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، مونیکا لوینسکی به سکوت خود خواسته خویش پایان داد و از آنچه میان وی و بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین آمریکا، رخ داده بود اظهار پشیمانی کرد.

لوینسکی در مقاله ای که فردا پنجشنبه منتشر خواهد شد می نویسد: زمان آن رسیده تا "کلاه را سوزانده و لباس آبی را دفن کنیم. من شخصا عمیقا از آنچه میان من و رئیس جمهور کلینتون رخ داده متاسفم. "

منظور لوینسکی از کلاه و لباس آبی، مواردی هستند که در پرونده جنجالی او و کلینتون وجود داشتند.

مونیکا لوینسکی زن یهودی آمریکایی است که پس از آشکار شدن رابطه نامشروعش با بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا، به شهرتی جهانی دست یافت.

این رابطه زمانی اتفاق افتاد که لوینسکی در اواسط دهه ۹۰ به عنوان کارآموز در کاخ سفید کار می‌کرد. رابطهٔ او با کلینتون را معمولاً رسوایی لوینسکی یا مونیکاگیت می‌نامند. با این که بیل کلینتون در آن زمان از استیضاح در امان ماند اما این رسوایی به شدت دومین دوره ریاست جمهوری او را از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ تحت تأثیر قرار داد.

تحلیلگران می گویند ظهور ناگهانی مونیکا لوینسکی و مصاحبه وی می تواند با جدی شدن نامزدی هیلاری کلینتون، همسر بیل کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 مرتبط باشد.

به گفته تحلیلگران، جمهوری خواهان به دنبال بهره برداری از این رسوایی اخلاقی علیه هیلاری کلینتون و ضربه زدن به موقعیت انتخاباتی وی هستند.

در سال 1998 به دنبال رسوایی اخلاقی بیل کلینتون و رابطه جنسی وی با این کارآموز کاخ سفید، محافظه کاران در کنگره تلاش کردند که کلینتون را از مقام ریاست جمهوری آمریکا برکنار کنند اما در این کار موفق نشدند.

کد N269748

وبگردی