آفتاب
رحمانی فضلی در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان خواستار شد:

همکاری بیشتر نیروهای نظامی ایران و پاکستان برای مبارزه با تروریسم

همکاری بیشتر نیروهای نظامی ایران و پاکستان برای مبارزه با تروریسم

با طرف پاکستانی توافقات خوبی در زمینه برقراری امنیت در مرزهای مشترک و همکاری بیشتر بمنظور مقابله با پدیده تروریسم در منطقه، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، انسان، کالا و سوخت صورت گرفت.

وزیر کشور با تاکید بر ایجاد ثبات در مرزهای ایران و پاکستان، خواستار همکاری بیشتر نیروهای نظامی دو کشور برای مبارزه با گروهک‌های تروریستی شد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی به اتفاق هیأت بلندپایه سیاسی و امنیتی با حضور در ستاد فرماندهی ارتش پاکستان با ژنرال راحیل شریف فرماندهی نیروهای مسلح این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر کشور در این دیدار ضمن قدردانی از استقبال گرم طرف پاکستانی و انجام دیدارهای مهم با نخست‌وزیر، وزیر کشور و مقام‌های ارشد دولتی و نظامی پاکستان، این دیدارها را ره‌آوردی برای ارتقای سطح همکاری‌ها میان دو کشور در تمامی زمینه‌ها دانست.

رحمانی فضلی گفت: با طرف پاکستانی توافقات خوبی در زمینه برقراری امنیت در مرزهای مشترک و همکاری بیشتر بمنظور مقابله با پدیده تروریسم در منطقه، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، انسان، کالا و سوخت صورت گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم تأمین امنیت در برخی از نقاط مرزی مشترک که گروهک‌های تروریستی فعالیت دارند با همکاری نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی و سپاه مرزی ارتش پاکستان، مرتفع شود و دیگر شاهد فعالیت اشرار نباشیم.

وزیر کشور اضافه کرد: برخی گروهک‌های تروریستی از حسن نیت جمهوری اسلامی نسبت به کشور دوست و برادر پاکستان سوءاستفاده می‌کنند و باید با همکاری بیشتر میان قوای مرزی دو کشور فعالیت این گروهک‌های تروریستی از بین برود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار گفت: دو کشور ایران و پاکستان همکاری‌های خوبی را از سال‌های گذشته توسط نیروهای نظامی و پلیس مرزی دو کشور آغاز کرده و امروز نیاز است این همکاری‌ها بیش از گذشته افزایش یابد.

این مقام ارشد نیروهای مسلح پاکستان با بیان اینکه "تهران و اسلام‌آباد باید به منظور ارتقای بیشتر همگرایی‌های خود در زمینه‌های مختلف تعاملات خود را افزایش دهند"، تصریح کرد: توسعه رفاه و آبادانی در کشور بزرگ ایران، برای کشورهای منطقه نیز یک امتیاز بزرگ و حائز اهمیت است و تأثیر مثبتی بر روند پیشرفت کشورهای همسایه از جمله پاکستان دارد.

ژنرال راحل شریف افزود: دو کشور در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروریسم در مرزهای مشترک همکاری خوبی دارند و نیاز است که این همکاری‌ها افزایش یابد و مهم این است که در منطقه با اشرار مسلح که ناامنی را بوجود می‌آورند برخورد جدی از سوی نیروهای دو کشور با آنها صورت گیرد.

وی درباره دیدارهای دوجانبه مقام‌های دولتی ایران و پاکستان نیز گفت: امیدواریم تعاملات و مذاکرات نمایندگان دو دولت که در این سفر صورت گرفته هرچه زودتر محقق شود.

فرمانده ارتش پاکستان از دعوت مقام‌های نظامی کشورمان که از جانب وزیر کشور برای بازدید از ایران ارائه شد، قدردانی کرد و افزود: من هم متعاقباً از مقام‌های ارشد نظامی شما برای بازدید از پاکستان و افزایش تعاملات دوجانبه دعوت می‌کنم و امیدوارم که این دعوت‌ها سریع‌تر محقق و اجرایی شود.

بر اساس این گزارش، این اولین دیدار رسمی یک مقام ارشد دولتی کشورمان با ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان است.

کد N269631

وبگردی