آفتاب
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

عمل زایمان سزارین در بیمارستان های دولتی به 55 درصد رسیده است

عمل زایمان سزارین در بیمارستان های دولتی به 55 درصد رسیده است

تهران – ایرنا- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار بالای عمل زایمان سزارین در ایران گفت: آمار عمل زایمان سزارین در بخش دولتی 55 درصد و در بخش خصوصی به 90 درصد می رسد.

شهلا میرگلوبیات روز (چهار شنبه) در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به اینکه آمار عمل سزارین در ایران بسیار بالا است اظهار داشت: ایران در کل جهان در رتبه بالایی از لحاظ شمار عمل سزارین قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع به دلیل بی برنامگی ما در راستای ترغیب مردم به زایمان طبیعی بوده است گفت: کشورهای دیگر در مورد زایمان طبیعی کار کرده اند و شرایط و امکانات لازم را برای آن فراهم نموده اند.

نماینده مردم ساوه در مجلس با یادآوری اینکه در زمینه زایمان طبیعی در کشورهای دیگر فرهنگ سازی شده است، خاطرنشان کرد: آنان آموزش های لازم را در این راستا به مردم شان داده اند و ما شاهد هستیم که با توجه به اینکه شرایط مالی مردم در این کشورها بسیار خوب است ولی آنان زایمان طبیعی انجام می دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در ایران در بخش دولتی بالای 50 تا 55 درصد خانم های ما عمل زایمان سزارین انجام می دهند و در بخش خصوصی این رقم به 90 می رسد. در حالی که در خارج از ایران عمل سزارین زیر 20 درصد است.

وی تاکید کرد: ما باید در این راستا برنامه های لازم را داشته باشیم تا خانم های ما زایمان طبیعی داشته باشند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: دولت در اقدامی خوب زایمان طبیعی را رایگان اعلام کرده است که این موضوع می تواند به بیشتر شدن شمار زایمان طبیعی کمک کند.

سیام(3)**9121**ن.س ** 1418
کد N269625

وبگردی