آفتاب
نماینده ساوه و زرندیه:

از هیات مذاکره‌کننده می‌خواهیم ذره‌ای از حقوق حقه ملت ایران چشم‌پوشی نکند

از هیات مذاکره‌کننده می‌خواهیم ذره‌ای از حقوق حقه ملت ایران چشم‌پوشی نکند

نماینده مردم ساوه و زرندیه اظهار کرد: در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای از تیم مذاکره‌کننده ایران می‌خواهیم در راستای تحقق اهداف عالیه ملت بزرگ ایران، نظام اسلامی و مقام معظم رهبری ذره‌ای از حقوق حقه ملت شریف ایران چشم‌پوشی نکند و دلاورانه با گام‌های استوار در دور جدید مذاکرات حضور یابند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شهلا میرگلوبیات طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری ما شاهد آن بودیم که بخش‌های مختلف کشور آمادگی خود را برای اجرای سیاست‌ها اعلام کردند و انتظار ما نمایندگان از دستگاه‌های دولتی این است که در اجرای سیاست‌ها که گام بلندی در مسیر خودکفایی است، تنها به ذکر عنوان و چاپ بروشور و یا مقاله اکتفا نکنند بلکه باید این سیاست‌ها که بحق دریچه جدیدی در توسعه همه‌جانبه کشور است هر چه زودتر عملیاتی و اجرایی شود.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: اجرای این طرح که در هفته جاری شاهد آغاز آن در سراسر کشور بودیم، نوید خوبی از برنامه‌های دولت برای کاهش هزینه درمانی بیماران و در عین حال سرویس‌دهی مناسب به افراد کم درآمد جامعه را می‌دهد و انتظار می‌رود مسئولین وزارت بهداشت در اجرای این طرح بزرگ ملی، نظارت کافی را برای رسیدن به اهداف والای آن به کار گیرند.

میرگلوبیات در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به رییس‌جمهور، اظهار کرد: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند که ظرفیت بزرگی داشته و در تمام زمینه‌های علمی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی فعالیت‌های قابل توجهی داشته‌اند. همچنین خداوند تولد و نگهداری بزرگ‌ترین شاهکار خود را به دست زنان می‌سپارد و چگونه است که ما به این مهم بی‌توجه هستیم و متاسفانه بیشتر در قالب شعار، حفظ حقوق زن رعایت می‌شود و صرفا به دلیل نداشتن منابع مالی، قوانینی که سال‌ها در حوزه زنان مصوب شده، اجرایی نشده است.

وی افزود: زنان ما نیاز به ایجاد یک محیط مناسب، آرام، امن و سالم از لحاظ جسمی و روحی دارند و باید به این نیاز مهم و جدی توجه شود. ضمن آنکه علاوه بر حوزه زنان، حوزه کودکان نیز از اهمیت والایی برخوردار است اما متاسفانه در حال حاضر هیچ نهاد مشخصی متولی سیاستگذاری در حوزه کودکان نیست در حالیکه کودکان و نوجوانان یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و باید به پدیده‌هایی چون کودکان خیابانی، کودکان کار، کودکان بازمانده از تحصیل و ... توجه شود و درباره آن چاره‌ای اندیشید.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با انتقاد از شرایط بازنشستگان در کشور، اظهار کرد: دوره بازنشستگی در دیگر کشورها همراه است با فراغت از اشتغالات روزمره و مسئولیت‌های شغلی و آغاز بهره‌مندی ویژه از خدمات اجتماعی، جهانگردی، تفریحی و ... در حالیکه دوره بازنشستگی در ایران همراه است با افزایش هزینه‌های زندگی، افزایش هزینه‌های درمانی، کاهش رتبه شغلی و جستجو برای راهی برای گذران زندگی، لذا بازنشستگان کشور نیاز به توجه و رسیدگی فوری دارند.

وی اظهار کرد: شهرستان‌های ساوه و زرندیه سال‌ها از مشکل توزیع ناعادلانه بودجه رنج می‌برند و همین موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی در سطح منطقه شده و علیرغم یک ساعت فاصله از تهران در شهرستان روستاهایی داریم که از حداقل امکانات هم بی‌بهره‌اند و اسم آن را آخر دنیا گذاشتند و مشکلات متعددی نظیر گازرسانی، شبکه‌های فاضلاب، آبرسانی و ... دارند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه افزود: از یک طرف مسافت طولانی با مرکز استان و از طرف دیگر عدم توزیع عادلانه امکانات توسط مرکز استان باعث شده است که مردم ساوه و زرندیه به شدت درخواست جدایی از اراک و استان مرکزی را داشته باشند با وجود اینکه این منطقه دارای دو قطب صنعتی و کشاورزی است، در هر دو مورد با مشکلات فراوانی روبرو است و عدم حمایت از واحدهای صنعتی به صورت عدم دریافت تسهیلات بانکی و نداشتن سرمایه در گردش باعث نیمه فعال یا غیرفعال شدن بسیاری از کارخانه‌ها شده است.

وی در پایان از وزرای اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت و رییس بانک مرکزی خواستار توجه به واحدهای صنعتی شد و گفت: بزرگ‌ترین شهر صنعتی کشور همراه با شهرک‌های صنعتی متعدد در شرایط نابسامانی قرار دارد و نیاز به رسیدگی هر چه سریعتر مسئولین است. ضمن آنکه از حمایت‌های صندوق توسعه ملی نیز خبری نیست و مرتب بر تعداد بیکاران اضافه می‌شود.

انتهای پیام

کد N269574

وبگردی