آفتاب

شانس بالای حزب حاکم برای پیروزی در انتخابات پارلمانی آفریقای جنوبی

شانس بالای حزب حاکم برای پیروزی در انتخابات پارلمانی آفریقای جنوبی

برگزاری انتخابات پارلمانی در آفریقای جنوبی و ربودن هشت دختر دیگر در نیجریه از جمله تحولات قاره افریقا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، مردم آفریقای جنوبی امروز چهارشنبه در بیستمین سالگرد پایان آپارتاید در انتخابات پارلمانی پای صندوق های رای رفتند و انتظار می رود که حزب حاکم کنگره ملی آفریقا با وجود انتقادها به خاطر فساد و بی عدالتی های اقتصادی مسند قدرت را حفظ کند.

این رسانه غربی در ادامه نوشت بسیاری از مردم آفریقای جنوبی پیش از آغاز فعالیت حوزه های اخذ رای در ساعت هفت صبح به منظور شرکت در پنجمین رقابت های انتخاباتی در این کشور پس از سقوط آپارتاید در سال 1994 صف های طویل تشکیل دادند.

همزمان با گمانه زنی ها درباره کسب 65 درصد آرا از سوی حزب حاکم که در انتخابات 2009 توانست بیش از 65 درصد آرا را از آن خود کند، 25 میلیون نفر در انتخابات آفریقای جنوبی شرکت کرده که 9. 1 میلیون نفر پس از سقوط آپارتاید به دنیا آمده و یک سوم این افراد در این انتخابات ثبت نام کرده‌ اند.

این درحالیست که در پی متهم شدن زوما به فساد و اختلاس 23 میلیون دلاری و استفاده از پول دولتی برای تشکیل گارد امنیتی در منزل شخصی‌ میزان محبوبیت وی به طور چشمگیری کاهش یافته است.

همچنین تقریبا دو هزار پرسنل نظامی برای کمک به نیروهای امنیتی به منظور تامین امنیت انتخابات آفریقای جنوبی اعلام آمادگی کرده و در مراکز رای گیری مستقر شده اند.

خبر دیگر اینکه همزمان با تلاشهای آمریکا برای کمک به دولت نیجریه به منظور آزادی دختران ربوده شده، افراد مسلح بوکوحرام هشت دختر دیگر را از یک روستا در نزدیکی محل اختفای خود در شمال شرق نیجریه ربودند.

کد N269531

وبگردی