آفتاب
همزمان با ماه رجب و ایام اعتکاف

جشنواره فرهنگی هنری «تن‌های تنها» برگزار می‌شود

جشنواره فرهنگی هنری «تن‌های تنها» برگزار می‌شود

جشنواره فرهنگی هنری «تن‌های تنها» همزمان با ماه رجب و ایام اعتکاف، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سراسر پایتخت برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدغلامرضا میرحسینی معاون فرهنگی این سازمان با اشاره به حضور ارزشمند و گسترده اقشار مختلف مردم و به ویژه جوانان در مراسم اعتکاف اظهار کرد: جشنواره «تن‌های تنها» ویژه این ایام و در بخش مختلف فرهنگی و هنری اعم از عکس، فیلم و دلنوشته برگزار می‌شود.

وی حضور شهروندان در مکان‌های مقدسی چون مساجد در این ایام خاص را فرصتی مناسب برای ارائه برنامه‌های مناسب معنوی اعلام کرد و گفت: یکی از بخش‌های این جشنواره در حوزه عکس برگزار خواهد شد و شهروندان می‌توانند تصاویر نابی را که در ایام اعتکاف تهیه کرده‌اند، برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند. در برنامه ریزی‌های آتی می‌توانیم از این عکس‌ها نمایشگاه‌هایی در پایتخت داشته باشیم و از این تصاویر در مراسم اعتکاف سال‌های آتی استفاده کنیم.

وی مسابقه دل نوشته را یکی دیگر از بخش‌های این جشنواره اعلام کرد و گفت: شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف می‌توانند مناجات‌ها و دلنوشته‌های خود را در قالب‌های مختلف از جمله ادبی و عامیانه، حداکثر در 110 کلمه ثبت کرده و برای شرکت در مسابقه ارسال کنند.

میرحسینی فیلم 110 ثانیه را از دیگر بخش‌های جشنواره «تن‌های تنها» اعلام کرد و افزود: این فیلم‌ها می‌تواند با تلفن‌های همراه و یا دوربین‌های معمولی تهیه شده باشند که حتما باید به صورت تک برداشت تهیه شوند.

وی حفظ سوره «انسان» را یکی دیگر از بخش‌های این جشنواره اعلام کرد و افزود: موضوع نامه حضرت علی(ع) به امام حسن مجتبی(ع) بخش دیگری از جشنواره است که افرادی که تمایل داشته باشند می‌توانند با مطالعه این نامه در آزمون چند گزینه‌ای شرکت کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری برنامه‌های جاری مرتبط با این ایام در فرهنگسراهای سراسر کشور گفت: نمایشگاه عکسی با موضوع اعتکاف و با عنوان «خلوتیان» در فرهنگسراها و مکان‌هایی که میزبان اعتکاف هستند، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N269484

وبگردی