آفتاب

امیر قطر در تلاش برای رهایی از سایه سنگین پدر

امیر قطر در تلاش برای رهایی از سایه سنگین پدر

تسنیم نوشت:

یک رسانه عرب زبان از تلاش امیر کنونی قطر برای راه اندازی شبکه تلویزیونی در انگلیس و سپردن سکان آن به دست یک عضو سابق کنیست اسرائیل پرده برداشت.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،پایگاه ایلاف گزارش داد: تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به دنبال رهایی تدریجی از سایه سنگین پدر خود است و از همین رو تلاش می کند که شبکه تلویزیونی که بتواند با الجزیره رقابت کند تاسیس کند.
تمیم بن حمد آل ثانی به دنبال جای پایی در جهان قدرت نرم با تکیه بر بازوی رسانه ای است.در دوره حمد امیر سابق قطر، وی از یافتن جایگاه منطقه ای و بین المللی از شبکه الجزیره بهره برد و این گونه القا شد که قطر به دنبال نقشی فراتر از حجم و اندازه خود است.
ایلاف گزارش داد: هدف امیر قطر از تاسیس شبکه تلویزیونی جدی که مقر آن در لندن قرار خواهد داشت به وجود آوردن نوعی موازنه و بهبود وجهه دوحه به سبب جهت گیری الجزیره به ویژه درباره اخوان المسلمین مصر است.
این شبکه تلویزنی از لندن پخش خواهد شد و عزمی بشاره مدیر مرکز عربی مطالعات و و پژوهش های سیاسی وعضو سابق کنست رژیم اسرائیل ریاست آن را برعهده خواهد داشت.
به گفته مایکل استیونز معاون رئیس موسسه امور دفاعی و مطالعات امنیتی در قطر گفت: بشاره موضعی ضد اخوان المسلمین اتخاذ خواهد کرد و این جهت گیری شبکه ای که قرار است با عنوان العربی فعالیت کند را نشان خواهد داد.
ایلاف می نویسد: شاید هدف از راه اندازی این شبکه خارج شدن امیر کنونی قطر از سایه پدر و کاستن از حجم مشکلات قطر با همسایگان و دیگر کشورهای عربی و منطقه ای باشد.این شبکه با الجزیره رقابت خواهد کرد و به دنبال جذب مخاطبان شبکه العربیه است.

5252

کد N269474

وبگردی