آفتاب

راهپیمایی 10 هزار نفری عرب‌های اسرائیل در سالروز نکبت

راهپیمایی 10 هزار نفری عرب‌های اسرائیل در سالروز نکبت

10 هزار تن از عرب‌های اسرائیل به سمت روستایی واقع در شمال اراضی اشغالی راهپیمایی کرده و شصت و ششمین سالگرد "نکبت" فلسطینی‌ها را برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی بوابة الاهرام، "راهپیمایی بازگشت" هر ساله با شعار "روز استقلال شما و روز نکبت ما" برگزار می‌شود که رژیم صهیونیستی این سالگرد را به عنوان "روز استقلال" قلمداد می‌کند، اما فلسطینی‌ها آن را سالروز نکبت می‌دانند که باعث آواره شدن صدها هزاران فلسطینی و مهاجرت آنها به کشورهای عربی مجاور شد.

این راهپیمایی به سمت روستای فلسطینی "لوبیه" در 10 کیلومتری غرب شهر طبریا واقع در شمال اراضی اشغالی برگزار شد. ساکنان روستای لوبیه بعد از حمله رژیم صهیونیستی در سال 1948 مهاجرت کرده و اکنون فرزندان و نوادگان آنها در اردوگاه الیرموک سوریه ساکن هستند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی پلاکاردهایی را در دست گرفتند که بر روی آنها نوشته شده بود: " از اردوگاه الیرموک به سمت لوبیه، ما از حق بازگشت صرف‌نظر نمی‌کنیم".

در همین راستا، "جمال زحالقة"، از اعضای عرب کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه عنوان داشت: این راهپیمایی یکی از بزرگترین راهپیمایی‌هایی بوده است که در آن تعداد شرکت کنندگان به حدود 10 هزار تن می‌رسد.

وی با تاکید بر این که بازگشت آوارگان فلسطینی یک حق و مبارزه برای آن امری واجب است، افزود: مردم و جوانان ما با حضور گسترده خود در این راهپیمایی ندای حق را اجابت کردند و این امر نشان دهنده این است که پایبندی نسل جوان ما به حقوق خود کمتر نشده است، بلکه هر چه بیشتر به برطرف کردن اشتباهاتی که در طول تاریخ در حق مردم فلسطین صورت گرفت، اصرار می‌ورزند.

زحالقة تاکید کرد: در صورتی که آوارگان به سرزمین خود بازگردانده نشوند، صلح و آشتی امکان پذیر نخواهد بود.

از سوی دیگر، محمد برکة، رئیس جبهه دموکراتیک صلح و برابری و از اعضای کنست در سخنانی عنوان داشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده که این سرزمین تنها متعلق به مردم یهود است، اما وی باید اکنون به این جمعیت بنگرد و از لوبیه، هویت این سرزمین را بپرسد.

"نکبت" فلسطینی‌ ها

انتهای پیام

کد N269344

وبگردی