آفتاب

وسایل خانه‌ی دانشور و جلال خارج شد/ وضعیت خانه همچنان مبهم است

وسایل خانه‌ی دانشور و جلال خارج شد/ وضعیت خانه همچنان مبهم است

درحالیکه وسایل خانه سیمین دانشور و جلال‌آل احمد از منزلشان با هدف بازسازی و ترمیم خانه خارج شده اما وضعیت مالکیت خانه همچنان مبهم است.

سرنوشت خانه سیسمن دانشور و جلال‌آل احمد همچنان مبهم است. از یکسو شهرداری تهران بر تملک خانه سیسمن دانشور و جلال‌ال احمد تاکید دارد ازسوی دیگر خانواده دانشور؛ چنین امری را قبول ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید کارگران(معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه یک شهرداری تهران) با اشاره به روند تبدیل خانه سیمین و جلال به خانه ادبیات ایران گفته بود که منزل سیمین دانشور و جلال‌آل احمد خریداری شده و درحال بازسازی است و به زودی راه‌اندازی می‌شود. این خانه به خانه و موزه ادبیات ایران تبدیل می‌شود.

وی همچنین درباره اعتراض وراث سیمین دانشور و جلال‌آل احمد به خرید این خانه ازسوی شهرداری تهران گفته بود: خانه سیمین و جلال کاملا قانونی خریداری شده و مشکلی در این راه وجود ندارد.

ازسوی دیگر روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران متنی را بری ایلنا ارسال کرده که در آن تاکید دارد فرآیند بازسازی و نوسازی وسایل منزل دو صاحب‌نام عرصه ادب «سیمین دانشور و جلال‌آل‌احمد» با انتقال اسباب و وسایل موجود در منزل به محلی امن آغاز شد و به محض تحویل گرفتن تمام وسایل منزل این زوج، این وسایل به انبار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران منتقل شده تا پس از بهسازی و مرمت دوباره به محل منتقل شود.

با این حال لیلی ریاحی(وارث سیمین دانشور) و وکلای وی معتقدند؛ براساس وصیتنامه سیسمن دانشور این خانه متعلق به وراث است و حکم بدوی مبنی بر صحیح بودن وصیتنامه سیمین دانشور که براساس آن لیلی ریاحی وصی سیمین است و کل انتشارات و ثلث اموال دانشور به او تعلق دارد؛ به شهرداری تهران ارائه شده و شهرداری تهران نیز پذیرفته و قرار است لیلی ریاحی به عنوان رئیس هیات امنای خانه منصوب شود.

کد N269328

وبگردی