آفتاب

نماینده خاف: جهت‌گیری سوال از وزرا باید کمک به حل مشکلات باشد

نماینده خاف: جهت‌گیری سوال از وزرا باید کمک به حل مشکلات باشد

نماینده خاف و رشتخوار در مجلس با تاکید بر اینکه طرح سوال از وزرا حق مسلم نمایندگان است، گفت: جهت‌دهی این سوالات باید کمک به حل مشکلات باشد نه گرفتن وقت مجلس و باز ماندن از مسائل اساسی.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود نگهبان سلامی در نطق میان دستور خود در جلسه امروز مجلس ضمن تبریک روز معلم،‌کارگر و میلاد امام علی(ع) عنوان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی،وظیفه ما مسوولین جهت اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ضروری است.

وی با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران از تلاش‌های تیم مذاکره کننده تشکر کرد و افزود: حمایت از این عزیزان در جهت حصول نتایج نهایی با حفظ منافع ملی و عزت مردم ایران را مطلوب می‌دانم.

نگهبان سلامی گفت: آنچه که امروز باید با مدیریت جهادی و عزم ملی صورت گیرد رفع مشکلات بیکاری و گرانی و کنترل تورم است. طرح سوال از وزرا حق مسلم ما نمایندگان است اما جهت‌دهی آنها باید کمک به دولت و حل مشکلات جامعه و مردم باشد، نه گرفتن وقت مجلس و باز ماندن از مسائل اساسی.

نماینده مردم خاف و رشتخوار در بخش دیگری از نطق خود به بیان مشکلات حوزه انتخابیه‌اش پرداخت و عنوان کرد: خاف و رشتخوار پتانسیل ویژه کشاورزی و معدنی دارند که ضرورت‌ دارد زیر ساخت‌های موجود در این زمینه تکمیل شود.

وی با اشاره به سنگ آهن سنگان و فعالیت 4 شرکت پلاسری و 10 کارخانه و وجود پتانسیل باد جهت نیروگاه‌های بادی و 10 شرکت تولید برق بادی به میزان هزار مگابایت اظهار کرد: همجواری با کشور افغانستان می‌تواند در آینده زمینه صادرات برق به این کشور و کشورهای دیگر را فراهم کند به همین دلیل دولت باید با تدابیری زیرساخت‌های لازم را فراهم کند و آب و برق، گاز،‌فرودگاه و راه‌آهن را برای منطقه فراهم کند.

نگهبان سلامی اضافه کرد: از این رو از دولت می‌خواهم نسبت به ارائه لایحه منطقه ویژه اقتصادی انرژی های نو و منطقه ویژه صنعتی، معدنی اقدام کند و راه آهن تهران- خاف، سنگان- هرات را چهارراه اقتصادی شرق است راه‌اندازی کند.

این نماینده مجلس خواستار آبرسانی روستاها، نظارت بر وضعیت نیروگاه بادی نشتیفان، ارتقای تقسیمات کشوری ، ارائه مجوز ساخت درمانگاه تامین اجتماعی، نظارت بر شرکتهای پلاسری معدنی، راه‌اندازی دانشکده کشاورزی در رشتخوار و ساخت مدارس روستایی و بومی‌گزینی در سطوح مختلف مدیریت شد.

انتهای پیام

کد N269259

وبگردی