آفتاب

نظر نخست‌وزیر پاکستان درباره دیپلماسی خارجی کشورش

نظر نخست‌وزیر پاکستان درباره دیپلماسی خارجی کشورش

نخست وزیر پاکستان گفت که عملکرد دیپلمات‌ها در ارتباط با سایر کشورها و شکوهمند کردن پاکستان از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه داون، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در جریان سخنرانی برای سفرای پاکستان در اسلام آباد گفت: این سفرا در سایر کشورها همانند چشم و گوش کشور هستند. پاکستان سیاست عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها به ویژه افغانستان و خاورمیانه را دنبال می‌کند. پاکستان با چالش‌های عظیمی چون تروریسم، احیای اقتصادی و بحران انرژی رو به روست. دولت یک استراتژی جامع برای حل تمام این موارد در نظر گرفته است و می‌خواهد تمام این موارد را از جمله مساله اصلی کشمیر را با هند از طریق ابزار صلح آمیز حل و فصل کند.

نخست وزیر پاکستان افزود: کشور اقداماتی را برای ایجاد مشکل جدیدی از روابط با چین، آمریکا، روسیه و کشورهای اروپایی در پیش گرفته است. به سفیران پاکستان در سایر کشورها تاکید دارم تا برای بهبود و ارتقای روابط با سایر کشورها و تامین خدمات برای پاکستانی‌های خارج کشور بکوشند.

پیشتر سرتاج عزیز، مشاور نخست وزیر در امور خارجی و امنیت ملی در این سخنرانی گفت، دولت از اهمیت ویژه‌ در برقراری روابط با کشورهای همسایه با خبر است. سفرای پاکستان در خاورمیانه برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی با این کشورها فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N269187

وبگردی