آفتاب
روز گذشته انجام شد

دیدار خجسته با سفیر عراق در تهران

دیدار خجسته با سفیر عراق در تهران

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با محمد مجیدالشیخ سفیر عراق در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با محمد مجیدالشیخ سفیر عراق در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ابتدای این دیدار خجسته با تاکید بر اهمیت تعامل و همکاری بین مجلس شورای اسلامی و مجلس نمایندگان عراق گفت: تقویت همکاری و هم‌فکری بین مجالس دو کشور و بهره‌مندی از تجارب و دستاوردهای دو پارلمان افق روشنی را بر روی مناسبات برادرانه دو ملت خواهد گشود.

وی تقویت ارتباطات پارلمانی میان مجالس کشورهای اسلامی را اثرگذار و مفید خواند و آن را مایه وحشت صهیونیسم و استکبار جهانی دانست و افزود: وحدت، همگرایی و تعامل نزدیک فیمابین کشورهای اسلامی و مجالس جهان اسلام ضروری است.

خجسته همچنین بیان کرد: مجالس کشورهای اسلامی باید به ستمدیدگان و به ویژه مردم مظلوم فلسطین کمک نمایند چرا که در شرایط سختی به سر می‌برند.

نماینده مردم همدان در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود سوریه را مرکز مقاومت جهان اسلام دانست و خاطر نشان کرد: با مقاومت دولت و ملت سوریه، تکفیری‌ها که مزدوان استکبار جهانی هستند، در سوریه قلع و قمع می‌شوند و ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد برگزاری انتخابات بسیار خوب در سوریه خواهیم بود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در پایان سخنان خود خواستار ایجاد بازار مشترک جهان اسلام گردید و تاسیس این بازار را در رفع نیازهای کشورهای اسلامی ضروری دانست.

در ادامه این دیدار سفیر عراق نیز بر ضرورت همکاری و تعاون میان مجالس کشورهای اسلامی تاکید کرد و خواستار همکاری جدی کشورهای منطقه و جهان اسلام در مبارزه با تروریسم شد و افزود: همکاری نزدیک میان کشورهای اسلامی در مبارزه با پدیده شوم تروریسم ضروری است.

انتهای پیام

کد N269046

وبگردی