آفتاب

فرمانده نیروی سپاه: آمریکا‌یی‌ها به توان قایق‌های تندرو سپاه اعتراف کرده‌اند

فرمانده نیروی سپاه: آمریکا‌یی‌ها به توان قایق‌های تندرو سپاه اعتراف کرده‌اند

فرمانده نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه "آمریکایی‌ها تصمیم دارند تا سال 2050 سرعت شناورهای خود را به 40 نات برسانند"، گفت: نیروی دریایی سپاه به دنبال دستیابی به سرعت 80 نات برای شناورهای خود است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دریادار علی فدوی در افتتاحیه سومین همایش ملی شناورهای تندرو با اشاره به اقداماتی که در تولید شناورهای تندرو انجام گرفته است، اظهار کرد: در سال 65 راهبرد استفاده از شناورهای تندرو برای مقابله با آمریکا تعیین شد که این راهبرد به اعتراف خود آمریکایی‌ها موفق بود.

وی افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی، نیروی دریایی سپاه فرصت را از دست نداد و روند دائمی برای توانمندبخشی شناورهای خود را در پیش گرفت. در دوران جنگ تحمیلی سرعت شناورها خیلی زیاد نبود و لازم بود که اقدامات لازم برای دستیابی به شناورهای تندروتری انجام شود و اکنون سپاه به این شناورها دست یافته است. اکنون سرعت شناورهای سپاه به سرعت 60 نات رسیده است و ما توانسته‌ایم انواع سلاح‌ها را بر روی آنها نصب کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه "ممکن است به نظر برسد که تولید شناور تندرو کار سختی نیست"، اظهار کرد: با این وجود باید گفت که این موضوع بسیار پیچیده است و ما هرچه جلوتر می‌رویم به ابعاد تازه‌تری از فناوری شناورهای تندرو دست می‌یابیم. اکنون شناورهای تندرو دنیا هنوز به سرعت 45 نات نرسیده است و دغدغه مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی آمریکا این است که چگونه با شناورهای تندرو مقابله کنند. آنها معترفند که فاصله زیادی برای مقابله با این شناورها دارند اما باید تلاش کنیم این فاصله را افزایش دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: هزاران موضوع در بحث شناورهای تندور وجود دارد که ما باید بر آنها متمرکز شویم تا آنها به مرحله نهایی دقیق برسند و پس از آن ما وارد مرحله تولید این فناوری‌ها بشویم.

فدوی همچنین با انتقاد از مهاجرت نخبگان و استفاده آمریکا از نیروها در زمینه فناوری‌های نظامی، خاطرنشان کرد: اکنون دشمن به توان بازدارندگی ما اعتراف دارد.

فرمانده نیروی سپاه در پایان با انتقاد از عدم توجه به کار جمعی، افزود: مصیبت بزرگی است که ما نمی‌توانیم کار جمعی انجام دهیم. شاید دلیل این امر، بهره هوشی بالای افراد کشور است.

انتهای پیام

کد N268978

وبگردی