آفتاب

سازمان بازرسی مجاز به استفاده از بازنشستگان نظامی و امنیتی شد/ انتقاد سراج از بایگانی 495 پرونده سازمان بازرسی در دولت

سازمان بازرسی مجاز به استفاده از بازنشستگان نظامی و امنیتی شد/ انتقاد سراج از بایگانی 495 پرونده سازمان بازرسی در دولت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ای از طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی، به این سازمان اجازه دادند از نیروهای بازنشسته نظامی و امنیتی برای بازرسی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی بندهای پایانی طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب بندی از این طرح به سازمان بازرسی اجازه دادند بر نظارت و بازرسی از نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و شرکت ها از نیروهای بازنشسته، واجد شرایط و متخصص مراجع مذکور استفاده نمایند.

آیین نامه اجرایی این بند با پیشنهاد سازمان بازرسی به تصویب رئیس قوه قضائیه می رسد. این بند با 148 رای موافق، 19 رای مخالف، 9 رای ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش تعدادی از نمایندگان معتقد بودند که آیین نامه اجرایی این بند به دلیل داشتن بار مالی باید به تصویب دولت برسد اما قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی اظهار داشت: سیاست سازمان بازرسی بر جوان گرایی است مگر در مواقع اضطرار که نیاز به نیروهای باتجربه داشته باشیم که در این صورت از نیروهای نظامی و انتظامی استفاده می کنیم.

وی با گلایه از مدیران اجرایی دستگاهها گفت: ما 500 گزارش تخلف برای مدیران اجرایی فرستاده ایم که 495 پرونده از این تعداد بایگانی شده است .

سراج تصریح کرد: مجلس بررسی کند که چرا 495 پرونده سازمان بازرسی از تخلفات بایگانی شده است، بازرسی شونده نمی تواند برای بازرسی کننده آیین نامه اجرایی بنویسد.

کد N268742

وبگردی