آفتاب
منابع پاکستانی:

12 شبه نظامی طالبان در شمال غرب پاکستان کشته شدند

12 شبه نظامی طالبان در شمال غرب پاکستان کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان روز چهارشنبه گزارش دادند: در تازه ترین جنگ درون گروهی میان اعضای ˈتحریک طالبانˈ در مناطق قبایلی ˈوزیرستانˈ در شمال غرب پاکستان 12 نفر از شبه نظامیان کشته شدند.

رسانه های پاکستان به نقل از منابع امنیتی نوشتند: گروههای وابسته به ˈولی الرحمان-خالد سجناˈ و ˈشهریار محسودˈ که از شاخه های زیرمجموعه گروه غیرقانونی ˈتحریک طالبان پاکستانˈ هستند در بخش های ˈشوال و میرانشاˈ در وزیرستان درگیر شدند.

این منابع اعلام کردند: تروریست های طالبان از مهمات و سلاح های سنگین علیه یکدیگر استفاده کرده و تبادل آتش میان دو طرف در برخی از بخش های مناطق قبایلی وزیرستان همچنان ادامه دارد.

منابع امنیتی پاکستان گفتند: هفت نفر از اعضای شاخه ولی الرحمان و پنج نفر از شبه نظامیان شهریار محسود در این درگیری ها به هلاکت رسیدند.

رسانه های پاکستانی می نویسند: ساکنان مناطق قبایلی وزیرستان از تشدید درگیری ها میان شبه نظامیان طالبان در وحشت به سر برده و حتی میانجیگیری روسای قبایل برای برقراری آتش بس میان شبه نظامیان نیز نتیجه ای نداشته است.

اختلافات میان شبه نظامیان طالبان پاکستان در روزهای اخیر تشدید شده و درگیری ها میان اعضای این گروه از منطقه قبیله ای وزیرستان جنوبی به سایر مناطق مجاور گسترش پیدا کرده است.

منابع خبری گزارش دادند: ˈخالد سجناˈ یکی از سرکرده های ارشد طالبان پاکستان است که پس از کشته شدن ˈحکیم الله محسودˈ رهبر این گروه در جریان حمله سال گذشته پهپادهای جاسوسی آمریکا در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی مصمم شد تا رهبری طالبان را به عهده بگیرد، اما شورای سیاسی طالبان «ملافضل الله» از فرماندهای متواری این گروه را به عنوان جانشین حکیم الله محسود برگزید. این انتخاب باعث ایجاد اختلافات و درگیری میان جنگجویان خالد سجنا و اعضای طالبان پاکستان شد.

در روزهای اخیر درگیری میان اعضای طالبان پاکستان در شمال غرب این کشور ده ها کشته و زخمی برجای گذاشته و در حملات برنامه ریزی شده اعضای طالبان علیه یکدیگر نیز چند نفر از فرماندهان کلیدی این گروه به هلاکت رسیدند.

اواخر سال گذشته؛ ˈعصمت الله شاهین بهیتانیˈ رییس شورای مرکزی گروه طالبان پاکستان نیز در پی اختلافات میان شبه نظامیان در تیراندازی مهاجمان ناشناس در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی کشته شد.

آساق ** ا.ر ** 1095**5981
کد N268708

وبگردی