آفتاب

امیرعبداللهیان: نشانه‌های "مثبت متقابل" میان تهران و ریاض وجود دارد

امیرعبداللهیان: نشانه‌های "مثبت متقابل" میان تهران و ریاض وجود دارد

معاون امور عربی آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان گفت که روابط تهران با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روابطی ممتاز و در حال پیشرفت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با شبکه العالم بیان کرد: یکی از سیاست‌های مهم جمهوری اسلامی ایران تقویت روابط دو جانبه با کشورهای همجوار است.

وی هم‌چنین به وجود "نشانه‌های مثبت متقابل" میان تهران و ریاض در سطوح سیاسی و دیپلماتیک به منظور توسعه روابط دو جانبه اشاره کرد.

امیرعبداللهیان در ادامه با استقبال از موفقیت‌آمیز بودن روند انتخابات پارلمانی در عراق تاکید کرد که مشارکت گسترده ملت عراق در این انتخابات بیانگر قدرت دولت، ارتش و نیروهای امنیتی عراق به ایجاد امنیت در این کشور است.

وی افزود: ملت عراق با حضور گسترده‌اش در انتخابات به تروریست‌ها و دخالت‌های بیگانگان در امور داخلی‌اش "نه" گفته است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین نسبت به این مساله که نتیجه این انتخابات موجب شکوفایی و امنیت بیشتر در عراق شود، ابراز امیدواری کرد.

امیرعبداللهیان در ادمه هر گونه دخالت تهران در امور داخلی عراق را تکذیب و تاکید کرد که ایران نفوذ معنوی در منطقه و از جمله عراق دارد و این نفوذ به مناسبات تاریخی، فرهنگی، دینی و جغرافیایی میان دو کشور برمی‌گردد.

وی در خصوص مساله سوریه نیز گفت که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور امری داخلی به شماری می‌رود علاوه بر آن این انتخابات فرصت خوبی را برای حل سیاسی بحران در این کشور فراهم می‌کند.

معاون وزیر خارجه ایران افزود که این احتمال وجود دارد که نظارت بین‌المللی بر این انتخابات صورت گیرد البته تهران هم آمادگی‌اش را برای ایفای نقش در این خصوص اعلام می‌دارد.

انتهای پیام

کد N268707

وبگردی