آفتاب
جعفری دولت آبادی:

پرونده میلیاردر نفتی بزرگترین پرونده دستگاه قضا پس از انقلاب / پرونده زنجانی 3 سه برابر پرونده مه آفرید است

پرونده میلیاردر نفتی بزرگترین پرونده دستگاه قضا پس از انقلاب / پرونده زنجانی 3 سه برابر پرونده مه آفرید است

دادستان تهران با اعلام اینکه که پرونده بابک زنجانی بزرگترین پرونده دستگاه قضا بعد از انقلاب است و حجم آن سه برابر پرونده مه آفرید خسروی است، گفت: زنجانی در سیستم سوئیفت (سیستم نقل و انتقال بین المللی بین بانکی ) پیغام می داد پول واریز شده اما هیچ پولی در حساب نیامده بود و این موضوع فقط یک پیغام بود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جعفری دولت آبادی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان دادسرای جنایی و ارشاد اظهار داشت: پرونده بابک زنجانی از نظر حجم مالی بزرگترین پرونده دستگاه قضائی بعد از انقلاب اسلامی است که حجم آن سه برابر پرونده مه آفرید خسروی است.

وی ادامه داد: زنجانی در سه حوزه تجارت، کارگزاری ارز و نفت فعالیت می کرد و در حوزه نفت خودش صادر کننده و تایید کننده ال سی بود.

به گفته دادستان تهران،  امیرمنصور آریا سراغ بانک رفت اما ناکام بود ولی زنجانی در کشورهای امارات، مالزی، ترکیه و تاجیکستان موسسات مالی باز گشایی کرد و با کمک همین موسسات ال سی ها را افتتاح و سپس تایید کرد.

وی ادامه داد: بابک زنجانی در سیستم سوئیفت پیغام می داد که پول و ارزی شده است و پس از بررسی مشخص شد این فقط یک پیغام بوده و پولی واریز نشده است. این کار همانند اقدامی بود که او در پرونده تامین اجتماعی در بانک مسکن انجام داده بود.

این خبر تکمیل می شود...

کد N268604

وبگردی