آفتاب

کمک یک میلیون دلاری هند به آسیب دیدگان از رانش زمین در بدخشان افغانستان

کمک یک میلیون دلاری هند به آسیب دیدگان از رانش زمین در بدخشان افغانستان

کابل – ایرنا – نخست وزیر هند در تماس تلفنی با رییس جمهور افغانستان از کمک یک میلیون دلاری کشورش به آسیب دیدگان از رانش زمین در بدخشان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری ˈمان موهان سینگˈ نخست وزیر هند عصر روز سه شنبه در تماس تلفنی با حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان ضمن ابراز تاسف از جان باختن عده زیادی بر اثر سیل و رانش زمین در افغانستان اعلام کرد کشورش یک میلیون دلار به آسیب دیدگان از رانش زمین در استان بدخشان کمک می کند.

بر اساس این کزارش نخست وزیر هند با تاکید به اینکه کشورش در هر شرایطی در کنار مردم افغانستان خواهد بود گفت: هند در بازسازی افغانستان سهم خود را بیشتر خواهد کرد.

شماری از رهبران کشورهای جهان از جمله ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اتحادیه اروپا، امریکا، چین وسایر سازمان های بشردوستانه جهانی نیز برای کمک به آسیب دیدگان فاجعه بدخشان اعلام آمادگی کرده اند.

مقام های افغان گفته اند که تاکنون کشورهای چین و آذربایجان کمک های نقدی و مواد غذایی خود را به نیازمندان فاجعه بدخشان ارسال کرده اند.

روز جمعه گذشته بر اثر رانش زمین در روستای آب باریگ شهرستان ارگو استان بدخشان ساکنان 300 واحد مسکونی این روستا زیر 10 تا 50 متر خاک و گل، زنده به گور شدند.

بر اساس گزارشها امدادگران تا کنون 250 جسد را از زیر گل و خاک خارج کرده اند.

هفته گذشته نیز سیل در استان های شمالی افغانستان خسارات مالی زیادی بر جای گذاشت و دهها تن را به کام مرگ کشید.

آساق/1501
کد N268544

وبگردی