آفتاب

واقف تهرانی، سوپر مارکت خود را وقف کرد

واقف تهرانی، سوپر مارکت خود را وقف کرد

واقف خیراندیش یک واحد تجاری در تهران را وقف تهیه جهیزیه و تامین هزینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند و امور فرهنگی و دینی کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اکبر حدادی، واقف خیراندیش و بازنشسته سازمان صنایع دفاع، در اقدامی خیرخواهانه یک باب مغازه به مساحت 26 متر مربع به همراه پارکینگ و به ارزش هفت میلیارد و 500 میلیون ریال را وقف کرد.

براساس این گزارش، این واقف نیک‌اندیش درباره وقف مغازه سوپرمارکت خود اظهار کرد: تا زمانی که خودم زنده هستم 99 درصد به حق‌التولیه و یک درصد جهت خیرات و مبرات اختصاص خواهد یافت.

به گفته حدادی، درآمد این موقوفه پس از فوت واقف به چند بخش تقسیم و اختصاص خواهد یافت.

برپایه این گزارش، بر اساس وقف نامه بعد از فوت واقف، 20 درصد از درآمد موقوفه جهت سرمایه‌گذاری و احیای موقوفه، 10 درصد از منافع جهت عزاداری در ایام فاطمیه(س) و 10 درصد نیز صرف مراسم سخنرانی و مداحی در ایام ماه محرم در مسجد قائم(عج) محل سکونت وی در محله انتهای بزرگراه شهید صیاد هزینه خواهد شد.

بر اساس وقف نامه مابقی درآمد این موقوفه صرف امور خیریه از قبیل دارو، درمان، کمک هزینه مسکن، توزیع آذوقه شب‌های ماه مبارک رمضان، عید نوروز و تهیه جهیزیه برای نیازمندان خواهد شد.

همچنین بر اساس وقف نامه، واقف نیک‌اندیش تهرانی، در موقوفه خود، از مسائل فرهنگی و آموزشی هم غافل نشده و وصیت کرده است تا از درآمد این واحد تجاری، کمک هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت هم پرداخت شود.

انتهای پیام

کد N268543

وبگردی